Virgin Atlantic se obává dlouhodobého úbytku cestujících na služebních cestách

  • 2021-04-22 08:00

Shai Weiss, generální ředitel letecké společnosti Virgin Atlantic, počítá s dlouhodobým poklesem počtu služebních cest. Jasně tak identifikuje hrozbu, která se v tomto segmentu letecké dopravy projeví, až současná pandemie odezní a dojde k obnovení volného pohybu osob.

Aerolinka očekává, že v příštích dvou letech bude objem služebních cest v porovnání s obdobím před pandemií o 20 procent nižší, přičemž není jisté, zda v business třídách vůbec někdy dojde k plnému oživení provozu.

„Vrátí se obchodní cestování do původní podoby? Myslím, že nikoliv. K nějakému návratu ke služebním cestám však nepochybně dojde,“ říká Weiss.

Letecké společnosti zaznamenávají výraznou poptávku po volnočasovém cestování směřovanou na období, až se otevřou hranice a lidé budou moci opět cestovat. Jeden z největších otazníků však visí nad tím, o kolik lukrativních korporátních klientů odvětví nadobro přijde kvůli práci na dálku a úspěšnému rozšíření videokonferenčních technologií.

Weiss se domnívá, že většina lidí je již unavená platformami typu Zoom či Microsoft Teams. Zároveň je však přesvědčen, že se změny způsobu práce na odvětví nevyhnutelně podepíší.

V době, kdy v řadě zemí stále platí uzávěry a omezení cestování, se letecký průmysl usilovně snaží předpovědět budoucnost služebních cest. Ty mohou v případě některých leteckých spojů tvořit až 75 procent celkových tržeb.

Generální ředitel největšího seskupení leteckých společností na světě Star Alliance Jeffrey Goh očekává, že až třetina těchto cest nenávratně zmizí. Některé letecké společnosti, jako např. Lufthansa a Delta, však na pokrizové oživení poptávky nahlížejí s větším optimismem.

V nedávném průzkumu, který si objednala Evropská klimatická nadace, uvedlo 40 % z celkem 1400 dotázaných evropských obchodních cestujících, že po zrušení omezení cestování bude létat méně často, a to právě díky videokonferencím.

podle Financial Times zpracoval Robert Cetl


Related photos


Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details