Boeing 737-800BCF pro S7 Cargo
S7 Airlines převzaly v minulém týdnu první ze dvou nákladních Boeingů 737-800BCF (Boeing Converted Freighter) s imatrikulací VP-BEN. V souvislosti s rozvojem elektronického obchodu dopravce sází na růst potřeby přepravy nákladů. Původně měla převzít letoun od GECAS ještě v listopadu a v lednu druhý exemplář, ale přejímka se zdržela.
První komerční lety jsou plánovány na konec února, a to z Novosibirka do Moskvy, Norilska a Jakutska. Provoz letounů bude zajišťovat divize S7 Cargo.
IžAvia po 75 letech provozu sovětských letadel přechází na Boeingy
Provozovatel Udmurtské republiky IžAvia, který je 31. největší leteckou společností v Rusku je jednou z posledních větších společností, která používá výlučně trysková letadla sovětské výroby. Park společnosti tvoří sedm letadel Jak-42. Po 75 letech provozu nyní dopravce převzal první Boeing 737-800 (VP-BUU), který bude provozovat v neobvyklé konfiguraci C2Y180. Šest let starý stroj sloužil u Jet Airways, Vistara a El Al. Provozovatel postupně vyřadí všechny Jaky z provozu.
V loňském roce v důsledku pandemie poklesl počet přepravených osob IžAvia o 79,3 % a činil pouhých 50 tisíc cestujících. (Foto: GECAS, IžAvia, wikipedia.org. planes.cz)
75 rokov IžAvia? Do roku 1992 IžAvia neexistovala, len Aeroflot
2 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Nejenom, že společnost vznikla až v roce 1992, ale to letadlo nikdy nelétalo u EL ALu. Autor by měl víc ověřovat, co píše.