Podle zpravodajství Reuters lze tento týden očekávat první let Boeingu 777-9, WF001 (N779XW). První let byl z různých důvodů několikrát odložen, naposledy kvůli problémů nových motorů GE Aviation GE9X. GE Aviation v květnu zjistil nadměrnou teplotu výstupních plynů, což by v provozu vedlo k nadměrnému opotřebení motoru. To si v srpnu vyžádalo sejmutí motorů z prototypu a přepracování konstrukce statoru vysokotlaké části. První let se měl původně uskutečnit již v roce 2018.
Vzhledem k nutnosti koncentrovat se na řešení krize okolo 737 MAX Boeing také vloni odložil na neurčito vývoj menší verze 777-8.
Boeing 777X je největším novým dopravním letadlem Boeingu poté, kdy před více než 50 lety absolvoval svůj první let Boeing 747. Boeing 777-9 má délku 76,7 m a je vybaven unikátními rozkládacími koncovkami křídel, které dávají letounu rozpětí 72,75 m, zatímco ve sklopeném stavu je rozpětí 64,82 m. Podle Boeingu toto unikátní řešení přispěje ke 12% úspoře paliva proti Airbusu A350. Boeing 777X (resp. 777-9) přepraví 400 až 425 cestujících a má stát asi 440 mil. USD v katalogové ceně.
Boeing slibuje, že první letoun dodá komerčnímu zákazníkovi již počátkem příštího roku. Po případu 737 MAX existují pochybnosti, zda certifikace lze dosáhnout tak rychle. Boeing zahájil prodej letadel 777X v roce 2013, zatím si však na letadlo zajistil pouze 309 objednávek. (Foto: foxnews.com)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS