7. srpna poskytl CEO Boeingu Dennis Muilenburg na investorské konferenci Jeffries Co. další informace o situaci kolem letadel 737 MAX, NMA a 777X.
Zopakoval pevné přesvědčení, že práce na novém řídícím softwaru 737 MAX budou ukončeny a předány regulátorovi FAA během září. Předpokládá, že úřad bude testovat software asi jeden měsíc. Z toho vyvozuje, že letadlo bude „ready for service“ na linkách v USA počátkem 4. kvartálu. Nicméně zdůraznil, že neexistují žádné garance.
Americké letecké společnosti odhadují, že po schválení úprav softwaru regulátorem bude dalších 45-60 dní potřeba na implementaci změn u uzemněných letadel. K tomu je nutné předpokládat, že nově dodávaná letadla budou již odpovídat nové verzi schválené FAA.
Pokud jde o perspektivní letoun NMA, podnikatelský záměr na vývoj a výrobu tohoto letadla stále ještě není uzavřen, ale generální ředitel potvrdil, že paralelně s přípravou podnikatelského záměru pokračují přípravné práce na vývoji. Muilenburg je přitom stále přesvědčen, že nový letoun se na trh dostane v roce 2025.
Projekt NMA je pochopitelně omezen přesunem priorit na 737 MAX. Muilenburg však ujistil, že i přesto existuje tým, který se zabývá výhradně projektem NMA. Následně připustil, že teprve výsledek podnikatelského záměru ukáže, zda vývoj nového letadla má smysl či zda Boeing bude investovat do jiných podnikatelských příležitostí. O jaké jde neupřesnil.
Muilenburg potvrdil informaci z konce července, že první let Boeingu 777X, původně plánovaný na duben, se přesouvá na 1. kvartál 2020. Investoři se tedy nedozvěděli nic nového, co by již nebylo sděleno na investorské konferenci 27. července. Problémem 777X je nízká životnost některých komponent motorů General Electric. Zpoždění prvního letu lze odhadnout na devět měsíců. Cílový termín pro dodávku prvnímu zákazníkovi zůstává konec roku 2020. Investoři (a zřejmě nejenom oni) si kladou otázku, jak je možné dodržet původní termín předání zákazníkovi v situaci, kdy první let má podstatné zdržení.
Boeing eviduje od zahájení prodeje v roce 2013 zatím jen 325 pevných objednávek na letadla 777X. (Foto: The Seattle Times)
1 record
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
NMA - 2025 by byl velmi slušný výsledek.
Ono Boeing asi bude muset časem začít pracovat na nástupci 737, protože MAX je asi opravdu už MAX co jde vyždímat z této konstrukce. Možná NMA a nástupce 737 by mohli mít dost společného.