Skupina Ryanair Holdings Plc informovala dne 16. června investory, že v letošní zimní sezóně a letní sezóně 2021 poroste pomaleji, než se původně očekávalo. Společnosti bude chybět okolo 20 letadel 737 MAX, se kterými původně počítala.
Ryanair CEO Michael O’Leary řekl, že skupina stále očekává, že Boeing 737 MAX (použil tohoto označení, přestože letadla jsou přeznačena na 737-8200) se dostane do služby do konce tohoto roku, a to přesto, že konkrétní termín stále není jasný. Ryanair očekává první dodávky MAX 200 v lednu nebo únoru a dalších 6–8 nových letadel každý další měsíc. Koncem května má být k dispozici asi 30 letadel MAX 200 proti 58, se kterými se na letní sezónu 2021 počítalo původně. Tempo růstu se v důsledku toho sníží ze 7 na 3 % a počet cestujících do března 2021 ze 162 na 157 mil. cestujících.
Ryanair proto zahájil jednání s některými letišti s cílem stanovit, které z málo ziskových nebo ztrátových bází společnost opustí.
Na druhou stranu nyní sílí iniciativa uzavřít některá letiště, která živoří jen díky dotacím, přičemž řadu z nich Ryanair využívá. Nejvíce takových letišť je ve Francii (16) a Itálii (7). Např. letiště Paříž Vatry obsloužilo v roce 2017 pouhých 108 tisíc cestujících a na svůj provoz dostalo 3 mil. EUR dotací, tj. asi 30 EUR na cestujícího. (Foto: flanderstoday.eu, planes.cz)
Brno ??
2 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
tak to urcite ne. Kdyz nepotrebuje male provozovatele. Asi ma jiny plan o kterem zatim nevime .