V pondělí 15. dubna tweetoval prezident Trump, že „kdybych byl Boeing, odstranil bych problémy letadla 737 MAX, přidal atraktivní funkce a udělal rebranding letadla, a to včetně nového názvu“. Zároveň však připustil, že o brandingu toho moc neví. V podstatě logický návrh v situaci, kdy má značka 737 MAX negativní nádech.
Na konferenci UBS Global Industrials conference v New Yorku nyní viceprezident pro strategii Greg Smith zmínil, že „firma vezme nejlepší mozky společnosti a také mimo společnost” s cílem pomoci s rebrandingem 737 MAX a dalších letadel. Původním označením letadla MAX chtěl Boeing symbolizovat, že jde o nej, nej letoun. Ve světle faktů, které vyplouvají na povrch v rámci vyšetřování katastrofy letadel Lion Air a Ethiopian, působí toto označení přinejmenším nemístně.
Takové řešení by přitom nebylo něčím úplně novým. Příkladem může být automobil Chevrolet Corvair (General Motors Co.) nebo Ford Pinto. Ve farmaceutickém průmyslu lék Tylenol od společnosti Johnson & Johnson.
Smith rovněž připustil, že i po recertifikaci Federálním úřadem pro letectví (FAA) může trvat další týdny a měsíce, než se MAX vrátí do komerčního provozu, a to z hlediska neobyčejně komplikované logistiky. Otázka návratu 737 MAX do provozu je velmi nejistá a odhady se pohybuji od optimistického předpokladu, že letadla se vrátí do provozu koncem června, do pesimistických, že letos si už nezalétají. Většina provozovatelů předpokládá návrat 737 MAX na linky v srpnu nebo září. Skutečný termín však dnes nikdo nezná, ale je jasné, že Boeing musí zapracovat na tom, aby obnovil důvěru zákazníků a cestujících. (Foto: AP, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS