Jen před několika týdny hrozil mexický Interjet vrácením všech svých 22 strojů SuperJet SSJ100, a to s ohledem na poruchovost motorů PowerJet SaM146. Problémem těchto motorů jsou únavové trhliny v horké části motoru, jejímž dodavatelem je firma Safran. Trhliny se přitom objevují v některých případech již po 2000 hodinách provozu.
Nyní společnost nabídla, že si ponechá všech 22 strojů a zruší pouze objednávku zatím nedodaných 8 nových. To však podmiňuje tím, že výrobce poskytne půjčku na zajištění údržby letadel a opravy motorů, příp. bude souhlasit s odkladem plateb. Interjet je ve vážné finanční situaci kvůli propadu lokální měny a zadlužení společnosti se odhaduje na 150 mil. USD. V tuto chvíli není proto společnost schopna provozovat více než 7 z 22 strojů. Původní kontrakt na dodávku 30 letadel byl podepsán v roce 2011.
Vzhledem ke špatným hospodářským výsledkům došlo v lednu ke změně na pozici generálního ředitele. Tuto pozici nově zaujímá William Shaw, který stál u zrodu společností Viva Air Peru a Viva Colombia.
Pro konečné řešení situace se výrobce letadla chce dohodnout na řešení problémů s motory PowerJet. (Foto: Estrategia & Negocios, planes.cz)
1 record
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Asi jim pánové od Suchoje udělali dobrou novou cenovou nabídku.
Peníze jsou vždy až na "posledním"místě..