Letiště Praha potvrdilo významný růst a stejně jako po 3. čtvrtletí zaujalo i za celý rok 2017 pátou příčku v seznamu nejrychleji rostoucích evropských letišť podle organizace ACI v kategorii 10-25 milionů odbavených cestujících ročně. Svého téměř 18% růstu dosáhlo oproti ostatním letištím v čele žebříčku (Antalya, Ankara, Lisabon, Petrohrad, Varšava) při relativně menším nárůstu počtu pohybů, což svědčí o zlepšování obsazenosti letů. Na Ruzyni bylo v roce 2017 odbaveno 15 415 001 cestujících při 148 283 vzletech a přistáních. Nejvíce cestujících využilo linky do Londýna, Paříže, Moskvy, Amsterdamu a Frankfurtu. Po více než dvoumilionovém růstu oproti předchozímu roku plánuje letiště v roce 2018 dosáhnout mety 17 milionů odbavených pasažérů. Přispět by k tomu měly zejména již ohlášené nové linky (American Airlines z Filadelfie, Wizz Air do Kutaisi, Cyprus Airways z Larnaky, Ryanair do Ammánu), ale také další očekávané dálkové linky, především z východní Asie. Předseda představenstva Letiště Praha Václav Řehoř zmínil v rozhovoru pro ČT například snahu o přímou linku z Bangkoku či již delší dobu očekávanou linku z Hanoje. Nové linky by měly na Ruzyni přivést i letadla, která prozatím na Ruzyni nevídáme, Airbus A350 či Boeing 787.
Doufejme, ze pres vsechny obstrukce se nakonec podari spustit Vodochody. Konkurence by urcite pomohla snizit premrstene letistni poplatky Letiste Praha. A mozna i usetrit miliardy investic na dalsi VPD.
2 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Souhlasim, ze Vodochody by byla vyhoda. Mohli by se tam napr. presunout lowcosty. Ale nemyslim si, ze by PRG letiste chtelo pote snizit poplatky. Vodochody by pro ne nebylo konkurenci. Navic poplatky asi nebudou az zas tak premrsteny, kdyz ma PRG letiste tak velky narustu a posledni rok prolamuje jeden rekord za druhym
Dalsi vec je ta, ze s Vodochodama to nejspis bude jeste na dele - nekolik let, nez se neco zacne konkretniho rysovat. Okolni obce z vodochodskeho letiste nadseni moc nejsou a vime jak to dopadne, kdyz si okolni obce postavi hlavu a jsou napr. proti vystavbe paralelni drahy.
Nicmene odkladat vystavbu paralelni drahy na v PRG nelze do nekonecna. Pokud se ma letiste nadale vyvijet a rust, je jen otazka casu nez se draha zacne stavet. Uz ted spousta zazemi letiste jede na doraz (handlingy, hangary, atd.) - jak kapacitne z pohledu personalu, tak i techniky nebo zazemi. Pokud si dobre vzpominam, tak bylo avizovano, ze PRG letiste ma kapacitu 15M pasazeru...