S denním využitím až 16 hodin drží ruský nízkonákladový dopravce Pobeda světový rekord ve využití Boeingů 737-800. Společnost provozuje 13 letadel tohoto typu, přičemž jejich průměrné stáří je 2,8 roku. Není bez zajímavosti, že jiná ruská společnost, Saratov Airlines, je světovým rekordmanem ve využití svých dvou Embraerů ERJ190-200, a to s denním náletem 12 hodin. Tato statistika asi nijak nepotěší Suchoj, neboť jeho Superjet SSJ100 dosahuje u Aeroflotu denního využití pouhých 4 hodin. Tento „antirekord“ lze přičíst zejména kulhajícím dodávkám náhradních dílů.
Michalc
Kolik by to bylo třeba u ČSA či TVS? A počítá se to doopravdy na celý rok?
2 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Dovolím si to jemně poopravit:
Superjet SSJ100 dosahuje u Aeroflotu denního využití menšího než 4 hodiny a to navíc jen u skutečně létajících strojů. Kdyby do statistiky byly zahrnuty i ty dlouhodobě odstavené, bylo by číslo mnohem horší. Tento „antirekord“ lze přičíst zejména tomu, že Aeroflot není regionálka, letadla s tak malou kapacitou nepotřebuje, odebírá je jen z politicko-propagandistických důvodů a v podstatě neví co s nimi.