Nedostatek dopravních pilotů v Rusku

  • 2017-06-11 08:00

Ruské letecké společnosti trpí chronickým nedostatkem kvalifikovaných pilotů. Od roku 2016 odešlo z Ruska asi 300 kapitánů dopravních letadel a na 100 instruktorů. Většina z nich zamířila do Číny, Indie a Vietnamu. Dalších 400 kvalifikovaných pilotů je nyní v procesu přechodu k cizím leteckým společnostem. Pro ilustraci, pouze v Číně počet pilotů v roce 2016 vzrostl o 2300. Podle prognózy firmy Boeing bude přitom Čína potřebovat v nejbližších 20 letech asi 5500 nových pilotů každý rok. Počet pilotů má v roce 2035 dosáhnout 111 000. Ruské letecké společnosti sice přes odpor odborářů prosadili možnost najímat piloty v zahraničí, ale jejich počet je omezen na 200 za rok, což zdaleka nestačí kompenzovat úbytky. Např. u Aeroflotu v současné době slouží 21 zahraničních pilotů, z toho 18 českých. Kvóta zahraničních pilotů je pro Aeroflot stanovena na 80 pilotů. Generální ředitel Aeroflotu počátkem června konstatoval, že za poslední období Aeroflot zvyšoval mzdy již pětkrát a další možnosti jsou vyčerpány. Podle jeho slov činí měšíční mzda pilota od 320 tis. do 350 tis. RUB, kapitána kolem 470 tis. RUB a instruktora přes 500 tis. RUB. Nutno připomenout, že v Rusku je rovná daň ze mzdy 13%, přičemž se nestrhávají odvody na sociální a zdravotní pojištění. Aeroflot také žádá zvýšit kvótu zahraničních pilotů z 80 na 120 a usiluje přilákat další kvalifikované piloty. Podobná situace je i u dalších ruských leteckých společností. Nejnověji VIM-Avia byla nucena zrušit řadu letů kontrahovaných na letní turistickou sezónu poté, co od ní odešlo 12 kapitánů.


Related photos


Related articles

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details