Firma SkyEurope Airlines se i přes nedávné nepříznivě vysoké ceny paliva (až 147 USD za barel) a nynější obecnou nejistotu v odhadech spekulativních pohybů (momentální cena činí kolem 102 USD/barel) bude i nadále snažit dosáhnout v příštím fiskálním období poprvé zisku. Za první tři čtvrtletí aktuálního účetního roku činí kumulovaná ztráta přibližně 46 milionů eur. Ztrátu 17 milionů eur v posledním čtvrtletí má z 65 procent na svědomí růst ceny paliva, protože společnost v tomto období nevyužívala hedging (nákup dopředu s ochranou proti riziku).
Novým příspěvkem do cashflow společnosti jsou například poplatky za zavazadla přepravovaná v nákladovém prostoru letadla, za která v současnosti utrží cca 1,5 milionu eur měsíčně, což odpovídá očekávanému novému příjmu 18 milionů eur ročně. Ve stadiu přípravy jsou i další zpoplatněné služby, například prioritní odbavení. Společnost nově nabízí také dražší, tzv. flexibilní letenky, u nichž je možné bezplatně měnit data letu nebo jméno cestujícího.
Foto Peter Marianic (planes.cz)
Vzhledem k horším ekonomickým podmínkám v USA i v Evropě se některé servisní společnosti zajišťují, a například American Express jako rezervu zadržuje leteckým dopravcům milionové částky. Některé společnosti se rozhodly negativní vliv takových operací vyřešit ukončením spolupráce s touto karetní společností, SkyEurope však budou vzhledem ke své klientele přijímat platby AmEx i nadále.
K lepšímu vytížení letadel chce společnost přispět i zavedením codesharové spolupráce s dalšími aeroliniemi. Stroje SkyEurope by tak poprvé měly létat i pod označením jiného dopravce, který by měl vyblokovanou část sedačkové kapacity. Taková spolupráce se nabízí například na lince mezi Prahou a Kodaní.
SkyEurope se ohlížejí také po druhém typu pro svou flotilu. Rozhodování o regionálním letadle, které by pomohlo rozšířit nabídku na kratších úsecích, by mělo být dokončeno během 3 až 6 měsíců. Nasazení u jiných nízkonákladových dopravců napovídá, že vhodným typem by pro úsporný provoz a přiměřenou sedačkovou kapacitu mohl být například Bombardier Q400. Nový typ by sloužil na linkách, kde je vhodnější časté spojení a nasazování současných Boeingů 737 ve vyšší frekvenci není ekonomické (např. Praha-Bratislava).
Typ Bombardier Q400, Foto Tomáš Záhoř (planes.cz)
V zimním období 2008/9 bude SkyEurope spojovat 26 měst v 16 zemích (v zimě 2007/8 to bylo 30 destinací v 17 zemích). Předpoklad na léto 2009 hovoří o 41 letištích v 19 státech, což je celkem o 2 destinace a 1 stát méně než letos.
Mylím si, že právě rušení linek, propouštění zaměstnanců a uzemnění letadel firmu očistí a díky tomu se udrží. Kdyby se počítalo s krachem, uže se na nějaký úspory vyrezignujou a nechají to padnout ?
Ale chlapci , to je kumulovaná ztráta, tzn. započítání z minulých období a v účetnictví leteckých společností s krátkou historií, tedy i jen několika účetními obdobími po pořizování letadel věc obvyklá. Pro banku je podstatné, že spolehlivě splácí provozní úvěry a úrok.
Jen doufej, že nezůstaneš po takové levné akci někde sedět v Amsterdamu nebo Londýně.
Jednou to praskne, nebo je někdo za "pár" drobných koupí
No nevím, vždycky když čtu jak Sky prodělalo další miliony Eur, ale nic se vlastně neděje, fungují dál, tak to ve mně velkou důvěru nevzbuzuje. Nejsou jejich neustálé akce typu: kup teď, leť později, jen křečovitou snahou zalátat díru v pokladně, zlepšit cash-flow?
5 records
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Taky SkyEurope na tiskovkach prezentuje sve praktiky, jako neplaceni letistnich poplatku a nasledne zablokovani letadla RLP, s tim, ze bude uvolneno az firma zaplati? :-))