Tento 43-ročný Boeing 737-200 začal svoju kariéru u Lufthansy a dnes stále lieta, po prestavbe na nákladnú verziu, z Bogoty v službách spoločnosti Aerosucre.
Letadlo vyrobené v roce 1979 bylo dodáno k Air Tanzania. Nyní slouží k dopravě materiálu a zaměstnaců na niklový důl Raglan na polostrově Ungava. Glencore Canada Corporation
Ojedinelým zjavom vo flotile Ameristar je tento Boeing 737-200, ktorý na rozdiel od zvyšku slúži na prepravu cestujúcich v luxusnej 60-miestnej úprave. Nejaký manažér Ameristar na ploche mi nechcel dovoliť fotografovať ich lietadlá, preto je niekedy lepšie najprv fotografovať a až potom sa pýtať...
Chrono Jet ako dcérska spoločnosť Chrono Aviation lieta z letísk Montreal - Saint-Hubert a Quebec City charterové lety najmä pre ťažobné spoločnosti tromi B737-200, tento stroj je v Combi verzii a má inštalované dodatočné tlmiče hluku na motoroch.
Keď som si myslel, že na malé letisko Saint-Hubert na východnom okraji Montrealu ma v sobotu ráno nemá čo prilákať, prílet 8 Boeingov 737, z toho šiestich vo verzii -200, v priebehu 3 hodín ma presvedčil o omyle.
Na letisku Mirabel pri Montreale, ktoré kedysi slúžilo na medzinárodné lety a dnes má len minimálnu prevádzku, má svoju technickú základňu spoločnosť Nolinor Aviation. Spomedzi jej Boeingov 737-200 vystupuje do popredia tento stroj v reklamnom sfarbení športového tímu Montreal Alouettes.
Druhým B737-200, ktorý pravidelne lieta z letiska Montreal Pierre Elliott Trudeau International Airport, je tento stroj s nápisom Raglan, ktorý vozí zamestnancov ťažobných spoločností k ich pracoviskám. Lieta od terminálu všeobecného letectva, preto používa takmer výhradne dráhu 06R/24L. Glencore Canada Corporation
V septembri som sa po dlhšej dobe vydal na výlet do Kanady, najmä s cieľom uloviť ešte nejaké staršie lietadlá. V Montreale ma hneď prvý deň potešil Boeing 737-200 spoločnosti Air Inuit, ktorý sem lieta pravidelne, samozrejme s neodmysliteľnou úpravou pre prevádzku na nespevnených dráhach.
Letadlo bylo vyrobeno před 45 lety pro Air Gabon. Má speciální úpravu pro provoz na nezpevněných plochách spočívající v deflektoru na předním podvozku, který má zabraňovat kamínkům odlétajícím od kol. Na motorech jsou též umístěny trysky, které ofukují prostor před vstupem do motorů, též aby zabránily nasátí nečistot do motorů.
Patrně nejvzácnějším strojem, který lze vyfotit na letišti Cebu-Mactan, je tento 39 let starý Boeing 737-200. Vystřídal celkem 11 různých dopravců. Svou kariéru započal v říjnu 1983 u čínských CAAC Airlines (People's Aviation Company of China). Následně létal u různých operátorů v Evropě, Americe, Africe i Asii, až roku 2011 skončil u filipínské cargo společnosti SEAir International.
Letoun se mi do hledáčku dostal celkem náhodou při čekání v prostorách terminálu na zpáteční let do Soulu. Zajímavostí je, že během jeho přistání došlu k poruše pravého motoru, proto zůstal stát na ranveji a musel být na stojánku odtažen pushbackem. Díky této mimořádnosti se provoz letiště zhruba na 30 minut přerušil.
Malá záhada: Tento B737-200 s nápisom Dream Jet a bez viditeľnej registrácie (YR-CRI) pravdepodobne nikdy v tejto podobe neletel, napriek tomu je na ploche letiska Baneasa aj po viac ako 10 rokoch státia navonok v takmer perfektnom stave (na rozdiel od neďaleko stojaceho B737-200 Air Slovakia OM-RAN).