Odlet letu KAF001 s jihokorejským prezidentem Jun Sok-jolem na palubě. Prezident byl na několikadenní návštěvě České republiky v rámci česko-korejského podnikatelského fóra. Let obsloužil tento 7,5 roku starý Boeing 747-8, který dříve létal u Korean Air pod registrací HL7643. Letoun v roce 2021 prodělal VIP přestavbu pro státnické účely.
Jedno z největších lákadel letošního ročníku Airpower v rakouském Zeltwegu - USAF Heritage Flight. Tento speciální let s 27 let dlouho tradicí byl založen k 50. výročí USAF a slouží jako pocta veteránům všech konfliktů, kterých bylo americké letectvo součástí. Ve většině případů je let prováděn jako kombinace historických a moderních letadel USAF. V rakouském Zeltwegu se historické části ujala trojice letounů P-51 Mustang The Horsemen Flight Teamu, který je jediným skupinovým týmem létajícím na P-51. Mustangy, které se účastnili jsou P-51D Frances Dell (S/N: 44-74453, N51ZW) z roku 1944, P-51D The Hun Hunter / Texas (S/N: 44-74391, N351MX) z roku 1945 a P-51B (S/N: 43-24837, N515ZB) v barvách slavného stroje Berlin Express, který je známý hlavně vzdušným soubojem a sestřelením Bf-109 nad Paříží včetně podletu Eiffelovy věže v podání Cpt. Overstreeta. Moderní část letu doplnila F-35A demo teamu amerického letectva, která následně navázala působivou sólo ukázkou v podání kapitánky Melanie “MACH” Kluesnerové.
15. 6. Pojíždění na stojánku po ukončení závěrečného vystoupení Historical Airshow 2024. Spitfire Mk XIV, který přiletěl do Mladé Boleslavi z Francie byl vyroben v roce 1944 a v lednu 1945 byl doručen Royal Air Force a přiřazen 430. kanadské letce v Eidhovenu. Letoun je jeden z mála Spitfirů poháněných motorem Griffon, které zasáhly do bojů na evropské frontě. 9. března 1945 byl při průzkumné misi poškozen flakem a vyřazen. V roce 1947 byl prodán belgickému letectvu, kde byl používán až do nehody v roce 1952 pro výcvik. V roce 2020 byl získán francouzskou W Air Collection a rekonstruován do letuschopného stavu. Ještě do nedávna nosil letoun registraci G-SXIV.
V den, který se do dějin zapsal jako nejdřívější tropický den všech dob táborské letiště navštívila nádherná legenda československého letectví. Stroj Aero Ae-145 registrace VH-DUH (S/N 20-001) byl vyroben v roce 1960 v Kunovicích a rok na to byl dodán do Austrálie, kde létal až do listopadu loňského roku, kdy jej získal R.A.F. Station Czechoslovakia z Podhořan (LKPN). Letoun byl následně připravován na přelet, který měřil skoro 20 000 km a trval 57 dnů (letoun byl ve vzduchu 90 hodin) a byl zakončený 29. ledna 2024 v Podhořanech. Trasa letu byla Camden-Narromine-Cobar-Birdsville-Tennant Creek-Darwin-Kupang-Surabaya-Semarang-Pangkal Pinang-Singapore-Hat Yai-Bangkok-Yangon-Chittagong-Bhubaneshwar-Nagpur-Surat-Ahmedabad-Karachi-Dubai-Dammam-Thumamah-Medina-Hurghada-Borg El Arab-Mersa Matruh-Iraklion-Skopje-Kunovice-Podhořany. Velké poděkování posádce letounu za možnost jej vyfotit.
31. 3. Pojíždění k hangáru F po příletu z lakovny v plných barvách ČSA. První A220 pro ČSA, který původně létal pro Air France (ex. F-HZUT) připravuje dopravce na příchod vlastních nových letounů a zároveň pokrývá výpadek OK-IOO, který létá v Kanadě na pronájmu pro Air Transat. OK-AUT bude doplňovat OK-HEU na méně vytížených linkách a jeho uvedení do provozu je naplánováno v květnu po dokončení výcviku posádek.
Jeden ze dvou prototypů vrtulníku L.59, který v 60. letech 20. století pomáhal navrhovat a konstruovat Ferruccio Lamborghini, jehož společnost je spíše známá spíše výrobou luxusních sportovních vozů stejnojmenné značky. L.59 s brandingem Lamborghini vznikl jako kooperace mezi Ferruciem a inženýrem Carlem Leopoldo Lualdim ze společnosti Aer Lualdi. Prototyp nakonec sestrojila společnost Macchi (později Aermacchi) a vznesl se v roce 1960. Jeden kus byl zakoupen italským letectvem pro evaluační účely, ale žádná objednávka nebyla učiněna. V roce 1963 byl vystaven na pařížském aerosalonu, kde také nezískal žádné objednávky. Zůstalo tak u dvou vyrobených kusů, kdy ten na fotografii, je jediný, který se zachoval. Vystaven je v muzeu Ferrucia Lamborghiniho nedaleko italské Bologni.
6. 10. 2023 oslavila společnost ČSA své 100. výročí. Společnost, která patří mezi 5 nejstarších fungujících aerolinií na světě, byla založena 6. 10. 1923 jako Československé státní aerolinie s domovským letištěm v pražských Kbelích. Na první let společnost čekala do 28. října téhož roku. Ve své historii má ČSA například titul prvních aeroliní, které používaly na své lince pouze proudová letadla. Aerolinie také létaly nespočet dálkových linek, naposledy s Airbusem A330 do Soulu. Po období, kdy se ČSA dařilo však přišla doba, kdy začaly bojovat o samotné přežití. V současnosti mají flotilu pouze 2 letadel a fungují jako součást skupiny Smartwings.
1. 10. Na letišti v Táboře v posledních dnech začala ožívat myšlenka leteckých závodů air race, i když v nové podobě. Martin Šonka, mistr světa Red Bull Air Race z roku 2018, trénuje na nový podnik Air Race X, jenž "nahrazuje" ten původní, který byl v roce 2019 ukončen. Air Race X je však úplně jiným konceptem, který využívá vzdáleného zasílání dat. Piloti se tedy nesetkají přímo na trati, ale létají na různých místech po celém světě a v závěru zašlou data o letech do Japonska, kde dojde k virtuálnímu závodu. Ostré "závodění" začíná 8. 10. 2023 a vyvrcholí 15. 10. "na trati" v Japonské Shibuyi formou rozšířené reality.
9. 10. Novinka v české leteckém rejstříku (zapsán 23. 9. 2021) se zajímavým rokem výroby - 2021. Letoun je vyroben na základě plánů ze 30. let 20. století a je tak obnovenozu výrobou jednoho z prvních modelů společnosti WACO Aircraft. Tato verze je však plna moderní technologie. Letoun se předvedl na Dni otevřených dvěří letiště Točná, kam přiletěl z Mladé Boleslavi.