Typ letadla: | L39 |
Letiště: | Mimo letiště |
Společnost: | Flight Research Institute (Czech) |
Registrace: | 3902 |
Autor: | peletak |
Datum pořízení: | 07/1973 |
Počet hodnocení: | 8× |
Počet zobrazení: | 4081× |
Posádka a technici po úspěšném přistání jednoho z prototypů L-39 Albatros na dnešní D10 na rovném úseku vedle motorestu U čtyř kamenů. Pilot Juraj Šouc zde provedl dva lety jako nácvik před přistáním na dalničním přivaděči u Rosic, odkud byl potom letoun pozemní cestou přepraven na Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně v roce 1973, kde Albatros získal zlatou medaili. Druhý zleva je zkušební pilot Juraj Šouc. Prosím o případné doplnění dalších osob na fotografii. Fotografie pochází z mého archivu, bohužel je dnes už autor neznámý.
Zazil jsem Juraje Souce na letisti Mlada a potom v roce 69 nas prestehovali i s letadlama L29 a Mig 21do Brna.Juraj byl vynikajici pilot a vynikajici clovek.Skoda ho.
Samozřejmě je to František Vacín a omluvám se za nedoklepnutí písmena.
Další na fotografii je Fratišek Vacín
Vlevo Miroslav Simek, vpravo Jiří Korn. Dekuji za celou celou nadhernou serii starých, vzácných fotek.
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Zdravím!
Úplně vpravo je Vláďa Hrabánek mladší; jeho táta, Hrabánek st., létal s podnikovou L-410.
Bohužel jsem se, letos na jaře, doslechl, že Vláďa Hrabánek v tomto roce zemřel - ale tuto zprávu nemám doloženu !
V letech 1980-1985 jsem dělal na věži ve Vodochodech leteckého (radarového / RL-41) dispečera; Vláďa Hrabánek byl šéfem TWR/APP Vodochody.
Juraje Šouce jsem také znal; byl to vynikající pilot, ale - upřímně - celkem svéráz. Když pak jednou přistál, omylem, na břicho, musel potom z Vodochod - i přes jeho nepopíratelné kvality zkušebního pilota - odejít.
Začal létat na Z-37 Čmelák, kterýžto letoun se mu nakonec stal osudným...
Přesněji řečeno: akrobacie se Čmelákem... přesněji řečeno: souvrat v malé výšce a následné nevybrání a střet se zemí, kdy se, samozřejmě, "plátěno-trubičkový" Čmelák proměnil v hromádku trosek...