Typ letadla: | Canadair 215T |
Letiště: | Zaragoza (ZAZ/LEZG) |
Společnost: | Spanish Air Force (AME) |
Registrace: | UD.13-27/43-27 |
Autor: | Madvlk |
Datum pořízení: | 09/2014 |
Počet hodnocení: | 3× |
Počet zobrazení: | 2520× |
tak ještě jednou se do toho vložím....po krátké rozmluvě s posádkou tohoto letadla mi bylo řečeno,že je to opravdu CL-215 T...:)
Nazdar páni diskutéři, přeji pevné zdraví.
Za mě mají velký černý puntík výrobci letadel, kteří mají v označování svých výrobků m*dník. A vrchol všeho je jak A i B u prvních verzí svých nejnovějších typů A350. A380, B787 provedlo anální speleologii číňanům a dalo tam 8.
Ad tohle letadlo, pokud bylo jednou vyrobený a provozovaný jako 215, tak by bylo logický ho označovat 215 ctvd to 415 nebo 215T. Na druhou stranu co se v životě řídí logikou, že? přeji dobru noc
PetrP: Tak rozdíl Vám řeknu ještě přesněji protože se příliš spoléháte na internet který jako zdroj informací je dnes horší než Rudé Právo za 'starých dobrých časů', a plný polopravd.
První prototyp či dva byly CL-215 u kterých se jednoduše hvězdicové motory vyměnily za PW-123 z DHC-8/300 (včetně motorových krytů), a bez nějakých dalších větších úprav. Poté u nás (u de Havillandu) vznikla výrobní linka kde se "sériově" modernizovala celá řada CL-215, a to nejenom výměnou motorů ale i řadou aerodynamických, systémových a strukturálních úprav (mimochodem, na stejné lince kde se také předělávaly Shorts SD-330 na nákladní Sherpy pro USAF). Celkem dobře si pamatuji že aspoň u nás v de Havillandu se tyto letadla označovala jako CL-415T protože tyto modernizovaná letadla byla de facto ty samé jako nově-vyrobené CL-415.
I když se můžu občas mýlit, tak co do věrohodnosti mých údajů můžu dodat že jsem pracoval jak na originálním designu a testováné 'water pickup scoops' letadla CL-215 (zařízení na náběr vody za letu, navržené u Field Aviation), tak velice krátce u Canadairu v Montrealu, a přes dvě desetiletí u de Havilandu, a něco z toho si přece jenom ještě pamatuji.
PeterV:Tak rozdíl Vám řeknu přesně, CL415 je originál vyrobená a modernizovaná 215 v turbu, CL215T je CL215 předělaná na turbo, CL415T neexistuje a CL415MP jste pozapomněl,tak toliko pro upřesnění:-)
to PETERV.....pokud bych sem dal fotku z druhé strany,tak byste viděl,že označení je CL-215 T..takže původní bylo správné :)
PeterV: A ty ostatni pls ?
www.planes.cz/cs/photo/1022001/
www.planes.cz/cs/photo/1081963/
www.planes.cz/cs/photo/1036647/
Oprava pro redakci: Tohle letadlo má turbovrtulové motory (PW-123), a tudíž to je CL-415 (momentálně nemůžu říct jestli to je -415 nebo -415T což je konvertovaná původní CL-215 s hvězdicovými motory)
Jo, hezka pozdne letni atmosfera na letisti...
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Madvlk:..tak nakonec mimo pana PeteraV o tom nikdo nepochybuje:-)