Typ letadla: | TU104A |
Letiště: | Mimo letiště |
Společnost: | Czechoslovak Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-LDC |
Autor: | Míla Daniel |
Datum pořízení: | 09/1967 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2795× |
05.09. Pohled na křídlo z přední kabiny za počínajícího soumraku nad Polskem. Linka Praha-Moskva.
Jak by mohlo podélné přepažení bránit odtržení proudnic při vysokých úhlech náběhu?
Nás v Letňanech učili to co naznačuješ Majo, tedy brání příčnému pohybu vzduchu po křídle způsobeného rozdílným tlakem nad a pod křídlem. Dělalo se to tak proto, aby se zamezilo tzv. indukovanému odporu na konci křídla k čemuž se dnes používají winglety.
drobna oprava - ty plutky slouzi nikoliv k zabraneni, ale k zabrneni sireni odtrzeni...
Jsou to "plůtky" oddalující odtržení proudnic při vysokých úhlech náběhu.
zeby prve naznaky wingletov? :) Vie niekto pls k comu sluzili tie dve priehrady na kridle. Ci to ma spojitost s aerodynamikou, alebo pevnost kridla. Dik
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
2 lik: nemáš pravdu. Začnou-li se, třeba u kořene křídla, odtrhávat proudnice, začne se toto šířit podél křídla směrem ke křidélkům. A proto je tam takovýto plůtek, který slouží jako "hráz". S indukovaným odporem to nemá nic společného.