Typ letadla: | ATR42-500 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czech Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-JFK |
Autor: | Petr Popelář |
Datum pořízení: | 10/2005 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 3529× |
Nasazení ATR na kratší tratě má jasné ekonomické opodstatnění . Můžeme jen doufat , že místa ve vedení Korejských aerolinek se nedostávají jako "trafika" , jako u nás , ale že tam mají schopné odborníky , kteří dokážou vytáhnout i naše ČSA z červených čísel do černých . Uvidíme za pár měsíců , jaká bude rentabilita A330 v našich barvách .
Ve výčtu flotily ČSA ještě chybí 2 A320: OK-LEE, OK-LEF. O tom, že páteřním typem flotily ČSA jsou letadla z rodiny A320, opravdu není pochyb. Ač osobně fandím více proudovým Embraerům, myslím, že turbovrtulové ATR jsou také jednou z přijatelných variant pro krátké regionální tratě. Hrdost se sice vyčílislit nedá, ale provozní ztráta ano. Přeju ČSA, aby jejich A330 vykazovala provozní ztrátu co možná nejmenší, nebo ještě lépe, aby vykazovala zisk. Přiznám se, že dotování provozu ČSA ze státní kasy, mi vždy bylo trnem v oku. Pokud teď bude provoz dotován z peněz korejských, tak mě to už tolik netrápí.
Parádní fotka....
OK-JFK jsem pilotoval! "Letěli" jsme do Popradu a zpět. No dobrá, byl to "jen" simulátor na letišti. I tak to byl zážitek.
S. ZA lidovou cenu by se to nevyplatilo... proste nema cenu litat za 777 korun do Bratislavy, i kdyby to melo byt plne...
Michal
Než budeš příště "myslet",tak si o tom napřed něco zjisti:
ATR42: 4x OK-JFK,KFN,KFO,KFP
ATR72: 3x OK-GFR,GFQ,GFS
A319: 9x OK-MEK,MEL,NEM,NEN,NEO,NEP,OER,PET,REQ
A320: 4x OK-LEG,MEH,MEI,MEJ
A330: 1x OK-YBA
Takže,který typ je u ČSA páteřní? :-)
Jestli je A330 pro ČSA přínosem nebo ne a jak moc plný lítá,to je starost pro někoho jiného a ne pro tebe... ;-)
Ale páteří ČSA jsou Airbusy! ATRka jsou jen "doplňkem" pro kratší trasy, kde se nasazení velkých proudových letadel prostě nevyplatí ... Má to tak většina aerolinií.
A co se týče A330, tak pokud letadlo získá za výhodných podmínek od aliančního partnera (naše A330 je asi 12 let stará) a je pro ni využití na code-share lince do Soulu a vytížených linkách do bývalých republik SSSR, tak proč ne?
A dále je tu hrdnost, že národní dopravce má opět po delší době dlouhotraťové letadlo (i když vlastně A310 byla střednětraťová letadla, i když létala USA a Kanadu ... občas to bylo jen tak tak) ... tak to se penězi vyčíslit prostě nedá :-)
ale já to myslel ohledně společností a né jen ohledně ČSA, myslel jsem to v tom smyslu, že jinde je tvoří většinu flotily nějaké Airbusy, nebo Bojasy a u ČSA to jsou ATR-ka... jo ČSA má A330 a kolik s ní lítá lidí? je to uplná zbytečnost si myslím.. pro ČSA to nebude mít moc velký přínos, jestli vůbec nějaký..
Japonci létají "přískoky" z města do města s B747 ... takže proč ne?
Pokud ČSA naplní 2x denně 300 lidiček tam a zpět do Bratislavy, tak proč ne s A330?
Vzhledem k opravě D1 se divím, že neudělají nějakou "lidovou" cenu na Bratislavu a Ostravu a masivní promo ...
Celkem 14 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
to : Milan Cibulka LKPR Spotters :
Ve vašem výčtu letadel ATR 42 chybí OK-JFL , který je i na této fotografii hned vedle OK-JFK .