Typ letadla: | Z326M |
Letiště: | Hradec Králové (LKHK) |
Společnost: | Private |
Registrace: | OK-OTP |
Autor: | Miloš Růža |
Datum pořízení: | 05/2013 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2477× |
1. Spolek letců - 1. Fliegerverein o.s. Zlín C305 - vojenská varianta letounu Z326. Z deseti vyrobených letounů se dochovaly pouze dva. Od ostatních letounů se liší větší plochou křídel, větším rozpětím a bylo v něm instalováno vojenské vybavení včetně výmetnice raket.
Pro Milan Mikulecký: mě rovněž zaujala ta "vojenská varianta s větší plochou křídel", ale tebou popsané rozdíly od civilního standartu jsou naprosté prkotiny které ztěží oddůvodňují aby se to letadlo kvalifikovalo jako rozdílná "varianta". Je to pouhý zlomek množství opcí které výrobci běžně nabízejí ve vybavení standartních letadel - a to už vůbec nemluvě o autech - aniž by to kvalifikovali jako novou variantu.
Pro Miloš Růža: uvědom si že internet dnes umožňuje absolutně lautr každému uveřejňovat co chce bez jakýchkoliv cenzur nebo odborných recenzí. Mě často udivuje kolik ovčanů dneska slepě a nekriticky věří všemu co najdou na netu jako by to bylo slovo boží či informace z Rudého Práva za starého režimu. Jako např. internetový "slovník novodobé češtiny a cizích slov" sesmolený pologramotným týnejdžrem kterého vyhodili ze školy a on se tím chce mstít své češtinářce . . . a kde kdo se toho potom chytí a horlivě užívá.
Ještě dodatek nočnímu létání. Létat v noci se dá za jistých podmínek i s Blériotem, nicméně u oněch deseti vyrobených C 305 tam na přání armády jsou od počátku instalace, které to měli umožnit. Jinak upozorním kluky, kteří dělají stránky, že je nutné texty poněkud doladit. Díky za upozornění.
Pokusím se informace zde uvedené poněkud upřesnit. Většina Z 326 nebyla převedena pod Svazarm, protože pro něj byla přímo vyrobena (pokud pominu exportní kusy, kterých také nebylo málo). V rámci armády nikdy žádné Zlíny 326 (kromě oněch deseti C 305) nelétaly. Oněch deset C 305 se od „civilních“ liší již z výroby v několika detailech, jsou to „výdechy“ za kokpitem, světla pro noční létání na nohách přistávacího podvozku, výmetnice signálních raket, letecké lampičky v kokpitu pro noční létání. Z deseti vyrobených kusů pro armádu, značených jako C 305 jsou dnes v původním zbarvení a vojenským vybavením skutečně pouze OTE a OTP. Je pravda, že nejsou úplně v původním stavu, protože místo motoru Walter Minor 6-III v nich je M 137 a mají navíc vlečné zařízení.
ale aby to nevypadalo, ze kluky z historcke lety (ktere neznam) pomlouvam - jsem hrozne rad za kazdeho Trenera, ktery leta.
no ted se tam divam, maji tam tech nepresnosti vic. Letani v noci nebyla vysada 326, to se dalo s Z-126 taky a trvdit, ze je to letoun v puvodni stavu neni uplne v poradku, kdyz to ma jiny motor...
Čerpal jsem přímo na stránkách Historické letky.Ale pokud je to tedy jinak tak díky za upřesnění.
negativ, C-305 je vojenske oznaceni Z-326 (stejne jako C-205 od Z-226 a analogicky C-5 a C-105) a vsechny Z-326 maji oproti 226 a predchozim verzim delsi krilo (a tim padem vetsi plochu). Ze by se dochovali pouze dva nevim, vetsina Z-326 byla prevedena pod Svazarm a postupne prestaveny na Z-326M s motorem M-137. A urcite dneska lita vic kusu Z-326nez 2. Mozna to nekoho mate, ze OK-OTP a -OTE litaji ve vojenskem nateru.
Jak to bylo s vymetnici raket - jestli tam nejaka byla netusim
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Od roku 1974 kedy toto lietadlo prišlo od armády do Zväzarmu bolo v aeroklube Prievidza.Celkový nálet malo okolo 70.hodín lietadlo bolo po prvej GO.Motor bol pôvodný WM-6-3.Po druhej GO bolo vybavené motorom M-137-A.V aeroklube sa využívalo na vleky vetroňov.Od roku 1974 až do roku 1998 som Z-326 OM-OTP ošetroval ja ako mechanik aeroklubu Prievidza.