Typ letadla: | TU154M |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Tatarstan Air (TAK/U9) |
Registrace: | RA-85799 |
Autor: | Pavel Korecký |
Datum pořízení: | 29.12.2012 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 3020× |
29.12. Dárek od Tatarstan Air pražským spotterům ke konci roku... jeden z posledních Tupolevů 154M, se kterými se ještě mohou občas cestující setkat na pravidelných osobních letech dnes jako změna typu na lince Kazaň - Praha - Perm - Praha - Kazaň.
Ižma není u Samary. Do Samary potom přelétl k opravě. A ano, létá. A u UTairu se TU-154 udrží ještě dlouho, přinejmenším na charterech. Pro ty těžební firmy je to letadlo jako stvořené.
Dan: Ty pravidelné linky v Rusku jsou tak, jak jsem to psal - UTair, Alrosa, Jakutija a Gazpromavia. Jsem si stoprocentně jistý. I když je samozřejmě nelétají všechna letadla z toho počtu, co mají. Tatarstan je nasazuje jen příležitostně jako rezervu. A co se týče China Air Force, tak to nevím.
Měl jsem za to že Yakutia má jen RA-85700 a RA 85707 ty jsou provozní. Na proti tomu u UTair bude příští rok pravděpodobně poslední pro 154 když očekávají nové A321.
Nevím zda je provozní ještě RA-85684 Alrosi každopádně drobnou nehodu u Samary přežil..
No ale kdyz se vratime k pravidelnym linkam a pouze Rusku, uz je jich opravdu pramalo - UTair, Tatarstan, Jakutija. Pokud zohlednime cely svet a i vladni a vojenske, asi bych jeste zminil zatim opomijenou Cinu... tam se mozna take nejaky TU5 dostane obcas do vzduchu ?
V Rusku jsou zašitý všude oi47.tinypic.com/289v2c9.jpg
Tak teď koukám, že Jakutija zprovoznila dvě své na jaře odstavené Tu-154, takže zase létají všechny čtyři, které má. Holt Sibiř je drsný kraj, ranveje rozmlácené a tyhle letadla tam ještě mají co nabídnout. A zapomněl jsem na několik létajících laboratoří.
Po Rusku je toho zašitého samozřejmě víc, ale do vzduchu se to už nedostane. Včetně Donavie.
A ještě bych dodal, že začátkem roku dostane ruská armáda ještě jednu novou Tu-154M, zřejmě už definitivně poslední.
yango: ano nějak tak to asi sedí možná je toho po rusku zašitého víc. Ještě 5x Tu-154 měla společnost KMV Avia která už snad neexistuje ale ty letadla snad fyzicky ano.
Pokusím se to shrnout z paměti. Na pravidelkách už se v Rusku objevují opravdu jen výjimečně na několika linkách: kolem deseti letadel UTair, kolem pěti Alrosa, 2-3x Gazpromavia a 2x Jakutija. Mimo Ruska 1-2x Tajik Air, 1-2x Turan Air a ?x Air Koryo. V záloze pak 3x Belavia, 1x Orenair a 2x Tatarstan. V Kazachstánu snad ještě pár strojů lítá chartery, nemám v tom přehled. A pak vládní a vojenská letadla. Snad jsem nezapomněl nic.
UTair, Alrosa a Gazpromavia je používají především na Sibiři k převozu zaměstnanců těžebních společností.
6120: Alrosa lítá pravidelky taky s Tu-134.
6120: Dik...
Dan: EW-85748 Minsk-Moskva a zpět a EW-85703 Minsk-Varšava a zpět
Celkem 26 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Začátkem ledna (6. a 8.) dve 154 v PRG. Paráda!!