Typ letadla: | Bristol 175 Britannia 318 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czechoslovak Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-MBB |
Autor: | Lubor Obendrauf-archiv |
Datum pořízení: | 10/1967 |
Počet hodnocení: | 4× |
Počet zobrazení: | 13122× |
Letoun v pronájmu od společnosti Cubana, které byl dodán jako nový.
Probuzení krásných vzpomínek... byl jsem čerstvě po vyučení u ČSA.
To shinfu, o tom vnitřku jsem psal já, o těch postelích to je pravda, lítali ve dvou posádkách, tušim. My jsme se s tím něco nalítali na Kubu. Nejmilovanější stroj, asi jako u tebe. Ale fotky ty jsou pryč. Mam pár nesmyslů z jižní ameriky, to se mi podařilo zachránit. Británky to byla doba, když jsi nezlobil, tak si mohl za pilotama. Ještě jsem něco podobnýho zažil u frantíků, kdy tě protáhli po 707mě na zemi i ve vzduchu. Ale za komančů, dneska je přísno, a češi nikoho z CIA nezajímjí, hehehe.
Jestli by měl tatínek nějakej vobrázek, byl bych vděčnej. HOJ
Ahoj Lubore, krásná forka. Britanek, jak říkám po svém tatínkovi, který se na nich něco nalétal, není nikdy dost. Byla to nádherná, ale složitá mašina. Vyžadovala své, ale odvděčila se vynikajícími letovými vlastnostmi. Otec si vzpomíná, že jen jednou za celou dobu, co s ní létal, ho pozlobila. Tehdy se při letu z Havany do Prahy uvolnil kabel jedné z baterií, jež sloužily k nahození motorů a napájení dalších zařízení vnitřního vybavení. Celá sada osmi velkých akumulátorů byla v prvnáím nákladovém prostoru nedaleko zavazadel. Uvolněný kabel baterii vyzkratoval a začalo to tam prskat, doutnat, objevil se dokonce i plamen. Táta závadu odhalil díky nestandardnímu chování některých přístrojů, vlezl do bagáže, odpojil zdroj a uhasil, co bylo nutno uhasit. Provedl nezbytnou opravu a pak už posádka, se třemi motory v chodu, nabrala kurs na Gander, kde přistála, aby provedla důkladnější opravu. Údajně se jednalo o vážný incident, byť to vypadá dnes banálně. Říká se rovněž, že to byl tehdy jediný případ u ČSA, kdy došlo k řešení a opravě vážné závady za letu. Jinak to byl velmi spolehlivý a krásný eroplán a otec na něj do dnešních dnů nedá dopustit. Jak tady už někdo napsal, Británka ČSA nejen, že měla stříbrné hvězdičky na tmavěmodrém podkladu obložení kabiny cestujících, ale já dodávám, že měla i lůžka posádky za kabinou posádky. Dodners tento stroj miluji. Je to moje mládí. Co já se díky tátovi v těchto letadlech "nařádil". Často jsme chodili od vrátnice č.1 kolem zahrádek a autoprovozu k hangáru E, kde otec spolu s pozemními mechaniky často konzultoval různé záznamy MALu, zatímco já seděl v cockpitu a tahal za berany. Dodnes nezapomenu na krásné chvíle motorovek u éčka, na vůni cocpitu, spálených LPH a hlukem ohlušené uší. Byla to krásná doba, která se už nikdy nevrátí. Škoda, velká škoda.
Bristol s hvězdnatým stropem v kokpitu, to byly Cubana - ČSA věci..
V těch dobách jsem nebyl ani v plánu, rusáci za kopečkama a fotka nádherná.
wap. Jen abys to nebyl ty.
aaa, prakolegove s ASC 32 Tatra 138... super foto.
Naprosto souhlasím s Radimem! Jen tak dál! :-)
...fajna pecka! (jako vzdy)
Celkem 11 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Probuzení krásných vzpomínek... byl jsem čerstvě po vyučení u ČSA. Nikdy by mně nenapadlo, co se stane s ČSA za 40 let, že takovou společnost dokáží rozkrást zkrachovalí politici..... smutné je, se dneska koukat na regionální společnost s pár letadly...