Typ letadla: | L-13 Blaník |
Letiště: | Staňkov (LKSA) |
Společnost: | Private |
Registrace: | OK-4702 |
Autor: | Flysky |
Datum pořízení: | 04/2011 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 6271× |
K dnešnímu dni, tedy 04.04.2011, končí prodloužení udělení ÚCL na všechny stroje L-13 Blaník provozované v ČR. Nikdo zatím neví, jak tento úchvatný stroj skončí. Doufejme ve šťastný konec a co nejrychlejší uvolnění těchto strojů opět vzhůru k nebesům.
Ak by sa takto malo konať vždy, tak je pomaly čisté nebo ( viď Jivo ). EÚ je raj pre úradníkov a pohroma pre nové členské krajiny. Tí chlapi v Rakúsku predsa neboli prví, ktorí precenili svoje schopnosti, vedomosti a hlavne možnosti lietadla. Kunoviciam držím palce aby to úspešne vyriešili !!!
Nebo koho co sere?Potřeba sem natahat krámů z Německa?Jak je možný,že někdo zakáže provoz těchto Blaníčků?Asi dostal do kapsy,co?
No nevím tomu začátka konca.A co se stalo v tom Rakousku?Vzpomínám,když se v Křižanově zabili 2 kamarádi v L-23,nebylo kolem toho tolik humbuku.....
Tady něco bližšího: letistecr.cz/aktuality/co-se-deje-s-blaniky.aspx
Mrzí to, já na Blaníku dělal pilotky v Roudnici L.P. 1975.
Alberte:slavná EASA,už nadělala paskudy ve světě leteckém..
To "uzemnění" Blaníků má na svědomí evropská letecká agentura EASA. Přesto, že naše Blaníky mají doložitelnou historii, nálet akrobatických hodin atd. Pánové z agentury nevzali v potaz, že jeden fatální případ z naprosto bezkonkurenčního počtu vyrobených kusů (2.654), který dosud nikdo nepřekonal a určitě už nepřekoná, není relevantní. Tím spíše, že trhlinky, které byly nalezeny, mohly klidně vzniknout při generální opravě v SSSR, kde původně tento Blaník létal. Blaníků po světě létá tolik kusů, že by jednoho mohla napadout myšlenka, že na definitivní ortel nad tímto větroněm netrpělivě čekají ostatní výrobci dvoumístných větroňů. Já vím, že to možná není pravda, ale jak říkají bratia Slováci "...naozaj, zvonku to tak vyzerá"
Krásné foto krásného větroně... (Vím že správně je to kluzák, ale mě se slovo větroň líbí víc.)
Ano, PeterV má pravdu...
Chlapci a děvčata, nezoufejte si, budoucnost Blaníků je zářná. Akorát se budou muset vyvézt do zahraničí kde potom budou sloužit dalších 50 let. Copak byl Blaník navržen hůř než DC-3 a éra stejné doby které úspěšně slouží dodnes? Chce to jenom vůli. ne voly.
Takze vcerejsi nadherne letani asi nas Hrdlorezy bylo na delsi dobu posledni. Krasna podivana z Malesic ze zeme.SKODA, takova ikona letectvi, ktere ma upechy z celeho svet skonci pro nehodu nasich slavnych a chytrych antiatomovych sousedu.
Proc se treba neuzemnili vsechny Airbusy po nehode AIR FRANCE? Jaky je v tom rozdil?
Celkem 19 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Zde vyjádření z března 2011
www.letistecr.cz/aktuality/aktualni-situace-letounu-l-13-blanik.aspx
..a to i s novými bulletiny AI, resp. Letu Kunovice
...a jen podotek k diskusi dole, ano, nejpravděpodobněji někdo něco dostal do kapsy, ale ne u nás, ale v EASA..je to hodně silně zalobbovaná záležitost...a ono je taky jednodušší ty levný dovezený "Trabanty" dotáhnout, protože se to v Německu váli bez užitku všude možně...a zdánlivě se v tom i pohodově lítá, ale je to Trabant a za chvíli se to rosype...o Blaníky je třeba se starat, ale za to vydržej skoro všechno..hlavně se na tom člověk naučí jako na ničem jiným....