Typ letadla: | B747-8JK |
Letiště: | Everett - Paine Field (PAE/KPAE) |
Společnost: | Boeing (BOE) |
Registrace: | N6067E |
Autor: | MaltbyWalt |
Datum pořízení: | 20.03.2011 |
Počet hodnocení: | 6× |
Počet zobrazení: | 11388× |
20.03. První vzlet nového letadla B747-8 Intercontinental
Nemá A380 ekononomickou cestovní rychlost M0.85? Jestli se pletu, tak pardon za dezinformaci...
MH: A380 taky standardne leta M.86
Nádherné letadlo, teď Královnu nebes ještě vidět v letu vedle 787 :-)
A ještě pro ty, kterří píšou, že je jak "stará" 747.
747-8 má navíc krom delšího trupu nové křídlo se superkritickým profilem, novou mechanizaci (jedno a dvouštěrbinové klapky místo 3štěrbinových), fly-by-wire křidélka, větší okénka (jako ta u 777) - aspoň Boeing v tomhle ohledu myslí na cestující mnohem víc než Airbus se svýma okýnkama jak od ponorky... A samozřejmě nové motory GEnx a o něco více paliva a tím i větší dolet.
A 747 je nejrychlejší dopravní letadlo na světě se svou cestovní rychlostí M0.86.
Boeing dokonce píše, že bude mít o 10% nižší spotřebu na cestujícího než A380...
Dokonce i námořní verze 737 (upravená z osmistovky) P-8 Poseidon má "Raked Wingtips", kde už má rozpětí 37.6 m oproti 35.7 m u klasických 737NG s winglety. Vím, že jsem na některých apronech viděl restrikci rozpětí do 37 m, je tohle možná i jeden z důvodů, proč Boeing Raked Wingtips na osobní 737 nenabízí.
Dreamliner měl mít u verze -3 klasické "Blended Winglets", tedy něco jako u 737NG, 757, 767. Četl jsem, že to je z důvodu lepších vlastností tohoto typu wingletů na kratší vzdálenosti, pro které měla být tato verze určena (navíc měla mít díky tomu menší rozpětí a tím menší nároky na místo na stojánce). I když nakonec vývoj verze -3 Boeing zastavil...
Kromě tohoto elegána ( -8I i F ) a 787 mají u Boeingů wingtips jen 767-400ER, 777-200LR + F a 777-300ER .
Winglets mají 747-400 ( mimo Domestic ), 737-700 většina, -800+900 téměř všechny. A za pár míčků i ostatní 737, 757, 767-300, ale i 727 ...
Nedalo mi to a trochu jsem zagoogloval.
Tak tedy:
Na některých strojích Boeing 747,767,777 a 787 najdeme tzv. raked wingtips, jejichž hlavní výhodou je další zlepšení ekonomického režimu letu i během stoupání, snížení vzdálenosti nutné ke vzletu oproti klasickým wingletům. Raked wingtips pracují stejně jako winglety na prncipu snížení indukovaného odporu. Během testů NASA a Boeingu bylo zjišteno zlepšení o 4% oproti konvenčním wingletům. Ač větší rozpětí křídel u reked wingtips pomáhá ke zlepšení letových vlastností, uvažuje se u některých Boeing 787 o nahrazení klasickými winglety, se kterými lze lépe manévrovat na zemi.
Pat: Kapušto.
Proto se ptám, jestli je u nových letadel winglet vodorovně ( nebo trochu zakřivený, to nehraje tolik roli ).
Tedy, jestli je konec křídla bez vztlačného profilu a funguje pouze jako zábrana mezi přetlakem a podtlakem. :-)
jo a jak fungují? Dá se říci,že winglet tvoří jakoby zábranu mězi podtlakem na horní straně křídla a přetlakem na spodní straně křídla.. Tím se zajistí plynulé proudění vzduchu po celém profilu,tudíš efektivnější vztlak.. Kapišto? :)
777 bylo konstruováno v době kdy winglety nebyli ještě tak populární a dodatečné dodání nejspíš nedovoluje konstrukce křídla (zatím) 787 winglety má,jen svírají tupější úhel a nejsou na každé fotce znát (prý maji ještě větší účinost než běžné vinglety) A tohle Jumbo už je technologicky tak daleko že konce křídel jsou jen lehce prohnute a z půdorisu jsou "zešpičatělé"..
Celkem 33 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Moc hezky. Ale hezčí jsou starší verze 200 , 300 a 400! Jumbo jet moje nejoblíbenější letadlo. Jinak i A 380 je vcelku pěkne. Celkově mám ráda Boeing i Airbusy.