Typ letadla: | A330-243 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Emirates (UAE/EK) |
Registrace: | A6-EKR |
Autor: | Zdeněk Prošek |
Datum pořízení: | 02/2011 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 2726× |
Štěpáne, mrkni na a320-214-c-gkod-air-canada-aca-ac-new-york-la-guardia-lga-klga. Co je to ta bublina pred pravým motorem při startu?
Velice odborně řečeno, díky, to si poznamenám!
Na konci křídel vznikají indukované víry - vzduch o vyším tlaku pod křídlem přetéká přes konec konec křídla na horní stranu, kde je nižší tlak - to má za následek "roztočení" úplavu - ve víru za koncem křídla proudí vzduch rychleji. než v okolí, vzniká podtlak a přii příznivých podmínkách kondenzuje vodní pára.
U stíhaček, které létají při prudkých manévrech na vysokých úhlech náběhu, je rozdíl tlaků na spodní a horní straně křídla mnohem větší, tím dojde k těmto efektům mnohem snáz - víry za virovými přechody křídla do trupu u F-16 atd.
za zvlášť pžíznivých vlhkých podmínek stačí ke kondenzaci páry i podtlak nad celou plochou křídla, podtlak ve vstupech do motorů atd. Na některých fotkách to lze vidět i u dopraváků, typicky za vlhkého dne při vzletu, přistání.
No u toho Gripena to asi bude podtlak, protože to vzniká na horní straně kachní plochy při ostrých zatáčkách při vysokých rychlostech.
JJ, díky. Všiml jsem si právě, že třeba v zimě, nebo v mlze (vlhko) se to tvořilo docela často. Zajimavý, že se to dělá až na koncích křídel. Má to nějakou spojitost se vzniklým podtlakem? Ze školy si pamatuju že při nízkem tlaku se mění i tenze par.. to má asi za následek to, že se to "jako" vysráží, ne? Sorráč že to beru tak vědecky :o)
Ještě dodatek, vzniká to třením o vzduch.
Ano, jsou to kondenzační čáry, které vznikají, když je vzduch okolo křídel vlhký nebo studený. Prakticky pokaždé je to třeba možno pozorovat u vysoké pilotáže Jas-39 Gripen, kdy se mu nad kachnama dělá vrstva zkondenzovaného vzduchu.
Již jsem to někde četl ale potřebuju poradit. Ty čáryco vznikaj na konci křídel je co? Již několikrát jsem si toho všiml i z letadla když jsme šli třeba na přistání a nebo naopak na vzlet. Někdy se to objevilo, jindy ne. Nebudou to nějaký kondenzační čáry? Může mi někdo z vás poradit? Vím, že je tady spousta na slovo vzatejch odborníků (v dobrym :o), díky!
Ať se práší za kočárem!
Celkem 12 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
max650: To není žádná kondenzace. Je to přední část přechodu mezi trupem a křídlem (taková ta bublina kolem křídla, tuším na snížení odporu). Je to nasvícené od Slunce.