Detail fotografie

XZ37


Typ letadla: XZ37
Letiště: Trnava - Kopánka
Společnost: Aeroclub
Registrace: OM-UJG
Autor: Gurjewitsch
Datum pořízení: 05/2009
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 4414×

Popis:

Aeroklub Trnava




Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



palo haško - nepřihlášený host (...41.125...)
29.10.2016 01:32
služobné auto

V dobe najväčšieho rozkvetu SLOV AIR som ju používal v LZPE na lety pre LO 303 miesto služobného auta. Dobre že nevie rozprávať. palo haško

Dusan - nepřihlášený host (...20.91...)
04.02.2011 08:31

Zdravim! Viem este o jednej prestavbe na Slovensku, OM-YXO. Nie je zo sparky, ale nevyzera ani ako OM-GJT. Momentalne je v Kamenici v stave rozkladu.

duro - nepřihlášený host (...146.149...)
02.02.2010 07:30

Albert dakujem za info, krasne spracovana historia OM-UJG... este ku tym prestavbam, na slovensku urcite v tejto konfiguracii s tromi sedackami +pilot s predlzenou kabinou zo sparky existuju len dva exemplare, OM-UJG aeroklubu Trnava a OM-HYU leteckeho uradu.
Gurjewitsch: OM-GJT je verzia C3, cize kurier, prestavany z klasickeho Z37A bez vymeny casti resp celeho centroplanu len vymontovanim kotla a montazou podlahy a sedaciek do nakladneho priestoru. na pohlad vypada uplne inak ako OM-UJG. OM-GJT ma oznacenie Z37A C3.

Albert Orlita - nepřihlášený host (...146.187...)
01.02.2010 21:23

Duro: Letoun Z-37 OK-UJG (v.č.009) létal v továrně a byl upraven na tzv. "osobní verzi" a používal jej tovární servis. Bylo to upraveno z normalniho Cmelaka (9. prototyp), jen misto "kotle" byly dvě, nebo tři sedačky. Po roce 1970 byl v tomto provedení prodán Slov airu a létal při inspekční činnosti podnikových inspektorů po pracovních plochách. Kvůli výhledu byly některé plechy na trupu za kabinou nahrazeny plexisklem. Jinak to byl ale tvarově normální Čmelák, na rozdíl od Z-37-2 s dvojím řízením (spárka), který má poněkud pozměněný obrys kabiny a jiné dveře zadního pilotního prostoru. OK-UJG na tomto obrázku zřejmě dostal při revizi nový trup Z-37-2 a byl upraven na dopravní verzi s dvěma, nebo třemi sedačkami cestujících. Podobně byly upraveny i jiné Z-37 v ČR i na Slovensku. V jejich označování je trochu nepořádek, protoZ 37A-03, Z 37C-3, Z 37A-3C a tak podobně. Vzniklo to nejspíše při schvalování modifikací, protože každý z těchto letounů má jiné vybavení. Kromě OK-HYA a OK-HYU (SLI Praha a ŠLI Bratislava) všechny ostatní tyto stroje vznikly až v pozdější době, po roce 1990. Písmeno X v typovém označení XZ 37 znamená prototyp, ale někdy se užívá, někdy ne. Tak například OK-UJD, v.č. 005 "v papírech" XZ 37 nemá a je starší, než OM-UJG.

Gurjewitsch - nepřihlášený host (...99.132...)
01.02.2010 15:22

a OM-GJT ? nie je to tiež 2C3?

duro - nepřihlášený host (...146.149...)
01.02.2010 14:22

XZ-37 je tusim deviaty prototyp cmeliaka s predlzenou kabinou pre troch pasazierov +pilot.preto to X. skutocne oznacenie takehoto usporiadania ak sa nemylim je Zlin Z37 2-C3 a u nas na slovensku existuju len 2 exemplare, OM-UJG a OM-HYU

pavkasi (...19.12...)
01.02.2010 12:36

Co je to XZ 37? Spíš by to mělo být Z 37 - 2.

Celkem 7 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace