Typ letadla: | ATR42-500 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czech Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-JFK |
Autor: | Ámas |
Datum pořízení: | 09/2009 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 5145× |
Motor č. 1 (PW-127)
Od oleje to neni.Je to vedení stlačeného vzduchu mezi dvouma kompresorama axialní LP a radialní HP(jak píše Autor M_V).A chlazený ten motor zvenčí je,ale ne moc na účinnost to vliv nemá.
Jinak průtok vzduchu je od předu do zadu.Akorát spalovací komora je protisměrná.
Ty hadičky dole budou nejspíš od něčeho,co je v sundaném spodku gondoly,tipuju olejový chladič,možná dva chladiče :)
A průtok vzduchu je odpředu dozadu jako u jetu - u ATR je výfuk vzadu ;-)
Přídám taky jeden dotaz "o hadičkách". Ten spletenec trubek vlevo od svislého šedého plechu - to je vedení stlačeného vzduchu z výstupu nízkotlakého radiálního kompresoru ke vstupu do HP kompresoru? Pokud ano, je to zvenku chlazené proudem vzduchu (tedy "mezichladič" zvyšující účinnost komprese), nebo tam k chlazení nedochází?
Tomas: Průtok plynu je tady ve směru letu (jako u proudového motoru) a tudíž jsou všechny tři hřídele v sobě, nebo je to jako u PT6 v protisměru?
Líp se říká,že je v praporu,nebo vypraporovaná : )
Mala pomucka
Podle zapraporovane vrtule u vypnuteho stroje poznate motor s tzv. volnou turbinou. Kdyz je vrtule pevne spojena s turbinou hrideli (zvlast u starsich motoru) byva nastaveno "do zaberu"
Hrome! Je to ňáký.......složitý.
Ta vrtule je zapraporovaná?
vrtule je tam, aby chladila pilota...
Zkuste ji zastavit a uvidíte jak se pilot začne potit...
Aby se někdo ještě nezeptal k čemu je ten motor :).Zaleží,kterou tamtu hadičku myslí.Sou tam i od paliva.
Hadička je buď na vzduch nebo na olej a vrtule k točení bez toho by to nešlo :D :D :D :D :D :D :D
Celkem 12 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
mechán: Podle výfuku jsem to předpokládal, ale nebyl jsem si jistý, jestli není výfuk nějak rafinovaně vestavěny dole v gondole.
Ámas: LP je axiální? K čemu by tam pak bylo to potrubí? Mezitím se mi podařilo vygooglit popis i s obrázkem www.stavatti.com/PDF/PW127G_SPECS.pdf
(axiální LP prý má PW150). Vaše fotka se mi líbí, aspoň nakouknu někam, kam se jinak nepodívám.