Typ letadla: | L-13 Blaník |
Letiště: | Brno - Medlánky (LKCM) |
Společnost: | Aeroclub |
Registrace: | OK-9829 |
Autor: | Pavel Rašovský |
Datum pořízení: | 08/2009 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 4929× |
Start pomocí "praku" (Aeroklub Brno-Medlánky)
Muze mi nekdo vysvetlit nejak polopate jak to funguje ? Jak v tom figuruje traktor a proc je na tom vetroni ten "padacek" ci co to je ?
Porad mi to lita za barakem (LKKL) a ja nevim o co jde :-)
na zahraničnom fóre som čítal že v británii majú navyjáky schopné vytiahnuť vetroň až do 3000 ft, akurát tam bol už nejaký problém s maximálnou povolenou dĺžkou lana :)
tady ještě pěkný report z jedné akce: link: www.kolmanl.info/index.php?show=let_20061014#let_20061014
Dneska se už "prak"(spíše známý pod pojmem gumicuk) snad nikde nepoužívá. V 20. 30. letech a těsně poválečné době však starty gumicukem nebyly nic neobvyklého. Parta kluků vytáhla na kopec Honzíka link: cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/8/4/7/1089748.jpg natáhly se gumové lana a při dostatečném tahu byl kluzák odjištěn a vystřelen do vzduchu. Pěkně je vidět postup startu v jednom českém filmu, na jehož jméno si momentálně nevzpomínám.
S tím prakem to vidím jako prima fór, Pavle. A ten úhel stoupání se mi vždy líbil. Fotka je pěkná a větroň je na pohled,v pěkném stavu. Happy landings a sbírejte všichni brzy céčka.
To Kuba:No, záleží na délce dráhy resp. rozvinutých lan, na větru resp.jeho složce,na umění navijákaře i letce, ale při délce dráhy cca 1000 m,mírném protivětru tak cca. 3m/s, tak to vychází kolem 300 m nad zemí, což stačí úplně bohatě na let po okruhu, nebo třeba i k navázání letu do termiky, pokud jsou dobré podmínky.
Stoupání při navijákovém vzletu se pohybuje v hodnotách okolo 10 až 15 m/sec (jestli si to dobře pamatuju). Je to nejrychlejší a zároveň nejlacinější způsob vzletu, nevýhodou je potřeba více lidí při provozu (obsluha navijáku, řidič traktoru, pomocníci držící křídla při vzletu a signalista k signalizačnímu terči) a dalších tech. prostředků (traktor, naviják , "triangl" na vlečení lan). Další nevýhodou je zvýšené namáhání větroně při vzletu ve srovnání s aerovlekovým vzletem. Při dostatečně silném protivětru a dostatečné délce lana je možné větroň "dostat" např. do 500 metrů během asi tří - čtyř minut
To je drsne stoupani. Jakou vysku mu takovytto navijak zajisti?
Ano, je to opravdu pomoci navijaku, v momente uploadu me proste napadl prak a proto jsem to dal projstotu i do uvozovek ;-)
Celkem 12 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Asi by ti to nejlip popsal nekdo kdo lita vetrone. Ja to znam jenom ze zeme, ale asi takto : Ano je to padacek, asi je tam proto aby to lano kterym se taha vetron nahoru, po uvolneni z vetrone (pote co vystoupa do potricne vysky) neprasklo prilis rychle na zem a bylo videt kam pada. Co se tyce traktoru mrkni na toto djr.blog.cz/0705/dalsi-jalovy-pokus-o-petihodinovku .