Typ letadla: | A319-115(CJ) |
Letiště: | České Budějovice (JCL/LKCS) |
Společnost: | Czech Air Force (CEF) |
Registrace: | 3085 |
Autor: | Hukoth |
Datum pořízení: | 27.03.2009 |
Počet hodnocení: | 4× |
Počet zobrazení: | 13625× |
27.03. Rozloučení s Budějovicemi nízkým průletem nad RWY27
Hukoth je fajn extrémista - buď fotí něco, co lítá skoro až u Měsíce nebo něco, co se plazí při zemi... :-D Ale jinak, bomba fotka 8-)
2 Hukoth: To verim, ja bych cekal taky :) To je jiny pocit, nez cekat do pulnoci na L-1011 a stejne se nedockat :( ...
Dan: tak to bohužel nemám. Vůbec jsem nevěděl, že přiletí, nikde nic nebylo avizováno. Měl jsem na dnešek jiný program a jen z dálky registroval vzlétávající a přistávající stroje :-(
Hukoth: Nemate vyfocene take nejake cizi navstevniky ? Sice se jim tam nejdriv moc nechtelo, ale v sobotu tam nakonec z Prahy houfne odleteli :-)
moc pěkné, mám rád letadla nízko nad zemí ;-)
TO: chlupatec
26.6.1988 ve 14.45 LT havaroval Airbus A320-111 (F-GFKC, msn 9, r.v. 1988) Air France (AF 296Q Basle-Mulhouse - ) u Mulhouse, Francie. Letoun vzlétl ve 14.41 LMT a nastoupal do 1 000 ft. Posádka (capt. Michel Asseline, F/O Pierre Mazière) se rozhodla provést dva průlety nad letištěm Mulhouse-Habsheim v rámci airshow, která na letišti probíhala; jeden ve výšce 100 ft na nízké rychlosti v přistávací konfiguraci a druhý vysokou rychlostí v čisté konfiguraci. Po třech minutách kapitán-pilot letící zahájil sestup a ve výšce 450 ft AGL měli piloti letiště v dohledu. Ve 14.45.14 letoun dosáhl výšky 100 ft, motory na volnoběh. Klesání pokračovalo, během 8 sekund letoun klesl na 50 ft, ve 14.45.26 kapitán vydal pokyn k vypnutí automatu tahu a pak klesl až na 30-35 ft. Ve 14.45.36 byl letoun převeden do režimu go around, pokračoval však v letu na této výšce se zvyšujícím se úhlem náběhu a s motory stále staženými na volnoběh, ve 14.45.39 kapitán vykřikl, že provádí go around, dal plný plyn, motory normálně zvyšovaly otáčky, ve 14.45.40 letoun zachytil o stromy, podélný náklon byl 14° a motory běžely na 83% N1; letoun pomalu spadl do lesa a vybouchl. Zahynuli 3 ze 136 lidí na palubě; pilot přežil. Obě černé skříňky byly nepoškozené vyzvednuty o 2 h později, ovšem nelegálně se dostaly k rukám generálního ředitele civilního letectví, od něhož se dostaly k vyšetřovatelům až po více než týdnu poškozené, s chybějícími částmi pásky. Pravděpodobnou příčinou byla chyba pilota, který nedodržel bezpečnou výšku a rychlost pro krátké přiblížení s průletem. Při vyšetřování se ovšem navíc ukázalo, že pilot chtěl po průletu nabrat výšku, ovšem automatické řízení se snažilo přistát. Pilot vypověděl, že dosáhl 100 ft a chtěl přidat plyn, ovšem motory nereagovaly, tak plynové páky stáhl zpět v domnění, že plyny jsou ovládány automaticky. Zároveň však byl překvapen, když se na amatérském videu projevilo, že byl pouze 30 ft nad zemí. Zároveň stojí za zmínku, že Airbus v květnu (tedy přibližně měsíc před nehodou) vydal bulletin o tom, že v malé výšce při přidání plynu motory nemusí reagovat správně; což je zvláštní, že to Airbus řešil pouze bulletinem, nicméně k posádkám Air France se tato informace nedostala. Zde je přepis záznamu z CVR přeložený z francouzštiny do angličtiny.
Sorry, opravdu tam nebyla jenom posádka. Omlouvam se, nejak jsem si zafixoval že to bylo prázdný éro.
Davidek: Asi ne... spis rozlouceni A319 CZAF s Budejovicemi v ramci akce ministri EU na Hluboke...
chlupatec: Lidi tam tehdy bylo vic nez dost...
aviation-safety.net/database/record.php?id=19880626-0
Celkem 38 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
"Letadlo myslelo, že se bude přistávat ..." ... sakra, neměl by to spíš rozhodovat pilot?