Typ letadla: | Gannet AEW3 |
Letiště: | Mimo letiště |
Společnost: | Royal Navy (NVY) |
Registrace: | XL450 |
Autor: | Milan Cibulka |
Datum pořízení: | 08/2008 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3343× |
Hermeskeil
Trochu jsem po tom patral a je to skoro jako, ze "koza se nazrala a vlk zustal cely":-))) On ten jeden reduktor obsahoval dva nezavisle reduktory, kazdy pro jednu vrtuli. Pravy motor pohanel predni vrtuli, levy zadni. Takze v pripade vypnuti jednoho motoru jedna vrtule stala, coz nevadi, letadlo se pak chova jako klasicke jednovrtulove a prichazi o vsechny vyhody protibezne vrtule, coz je napr. maximalni ucinnost, redukce ztrat, proud vzduchu za protibeznou vrtuli nerotuje a je stejnomerny, gyroskopicky moment je eliminovan.
Ovsem kazdy motor byl pouze polovinou pohonne jednotky, ktera byla instalovana jako celek. Tezko tedy rici, zda byl Gannet jednomotorove, nebo dvoumotorove letadlo. Oboji je svym zpusobem pravda. Je to zajimavy stroj z obdobi, kdy konstrukce vrtulovych letadel dosahovala svych maximalnich moznosti.
Yetti: Jo. Máš pravdu. Nejsou za sebou ale vedle sebe. A pokud jsou připojeny k jednomu reduktoru tak se i s jedním motorem otáčely obě vrtule
ranovak: pohon - upresneni. Gannet mel motor Armstrong Siddeley Double Mamba, coz byl vlastne takovy pack slozeny ze dvou turbovrtulovych motoru Armstrong Siddeley Mamba. Ty byly ulozeny vedle sebe a pripojeny k jednomu reduktoru. Polovina pohonne jednotky mohla byt behem letu vypnuta vypnuta. Pokud si chcete Ganneta i zdemontovanou Double Mambu prohlednout na vlastni oci, zamirte do muzea v Coventry.
...moc peknej, ja mam "osoupaneho" z Pima muzea v Tucson....
Fairey Gannet - protiponorkové letadlo určené pro službu na palubách letadlových lodí. Zvláštností je použitý pohon! Jsou to dva turbovrtulové motory za sebou, pohánějící každý jednu protiběžnou vrtuli. Při cestovním režimu letadlo letí jen na jeden motor a tím má menší spotřebu = větší dolet. Na snímku je verze AEW s radarem pod trupem = letadlo včasné výstrahy (předchůdce dnešního E-2 a E-3 AWACS) používaný na letadlových lodích britského námořnictva (dříve se ke stejnému účelu používaly Skyraidery se stejně vybouleným břichem, dnes pak Sea King AEW s válcovám kratem radaru na boku.
To ze to je cmelak je uz jasny, za
A to ma cmelakovsky zbarveny vrtulovy kuzel, a pridavne nadrze
B Ta roura pod kridlo musi byt praskovaci
C Ocas (Dik Scalid)
Opravde prosim oznaceni :-D
Naprosto exkluzivní fotografie
Kopilot: Dyť to taky JE čmelák, se koukni na ocas :-D
Jak asi vypadalo takový nouzový přistání na břicho??
Celkem 15 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Kdyztak vice info o motoru je tady: www.powerhousemuseum.com/collection/database/?irn=163523