Typ letadla: | Saab 2000 |
Letiště: | Ostrava (OSR/LKMT) |
Společnost: | Moldavian Airlines (MDV/2M) |
Registrace: | ER-SFA |
Autor: | Robert Kolek - lojza |
Datum pořízení: | 02/2008 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 20247× |
Obrázek cockpitu SAAB 2000 vidim poprve, ale zdá se mi, že tam nahoře jsou ještě dva další displeje, momentálně zdemontované? To, co v těch otvorech vypadá jako mikrofony, bude nejspíše zástrčka na připojení těch dislejů
No vidis Roberte, pekne si to pofotil :)
pku: ach jo... "tudis pline a vypliva". Ja vim, ze to tady neni o pravopisu, ale tohle uz je docela husta kava, proste to bije do oci.
Ale s obsahem v zasade souhlasim, jen dodam, ze na mnoha digi pristrojich se displeji zobrazuje krome cisel i nejaka ta rucicka apod., tedy visualni indikace, nejen ciselna hodnota.
Já bych k tomu řekl asi toto.
Ten kdo začíná na budíkách a pak sedne do Glass Cockpitu tak je zprvu dosti zmaten protože jak už psal Zdenda u budíků je jasné v jaké je ručička poloze a tudíš je to pro pilota spíš otázkou skenování než nějakého velkého čtení ale je zase pravda že člověk musí vědět co skenuje a mít stoprocentní znalost rozložení přístrojů.
Ten kdo začíná na Glass Cockpitu tak si rychle zvykne na to že má všechny informace pohromadě na jednom maximálně na dvouch displejích a tudíš nemusí nikde nic honit a hledat z čehož ovšem pline že když si pak sedne do mašiny s budíkama tak je v hajzlu!
Dokonce i nařízení ÚCL zní tak že pokud uděláte zkoušku IFR na Glass Cockpitu tak že Vám platí IFR jen s omezením na Glass Cockpit a s analogovou mašinou IFR létat nesmíte ale pokud si uděláte zkoušku IFR na analogu tak máte IFR neomezen na všechny typy včetně Glass Cockpitu.
Z toho samo o sobě vyplívá že by mělo býti těžší přecházet z Glassu na anolog než na opak ale samozřejmě to nemusí být pravda pro každého.
Jako Lunar Orbiter...
no jasný jde jen o zvyk ale pohodlnější je ten digital tam když neni něco v pořádku mění to barvy číslic např. vysokej tlak oleje nebo tak něco jinak i rychlost atd. piloti by neměli být slepí tak nevidí problem tam nedát digital co zabere méně místa a uštří to ruzné přepočítávání :-) jinak mě se taky budíky líbí já jen dokumentuju tenhle kokpit
dle me se z rucicek lip odezira,cislo musite precist presne kdezto rucicka je takle naklonena toznamena ze letim asi takle rychle a mam to zkouknuty rychlejs...
ovšem že digitály se ovládají líp a menší námahou než klasický budíky s analogy ... takhle to vypadá jako "rakev" ale když to rozsvítí tak je to prostě krása pro tohle letadlo nato že je to vrtulák tak je to luxus kokpit :-)
Daniel: Náhodou když se rozsvítí tam má svůj půvab :o)
Celkem 13 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Robert Orlita, je tam umiestnený združený prístroj pre zadávanie VOR, ILS, komunikácie... Keby dačo, tak ma opravte :)