Typ letadla: | L40 Meta Sokol |
Letiště: | Jaroměř (LKJA) |
Společnost: | Aeroklub Hodkovice |
Registrace: | OK-NPN |
Autor: | Pepah |
Datum pořízení: | 07/2006 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 7274× |
Finále dráhy 32
Přece jenom to není žádný pluh na vzduch (Z-43:-)) kde je jedno jak s tím pilot "jebne" o zem a co jsem viděl tak Z-43 vydrží opravdu hodně:-)
Tam to váhové omezení není z důvodu nedosatečného výkonu , ale špatné koncepce podvozku. Meťák nemá problém uvézt čtyři pasažéry, nehledě na to že byl pro čtyři pasažéry zkonstruován. Všechny letouny L-40 jsou velmi striktně omezeny na počet přistání. U nás se krom přeškolení používá na dlouhé navigační lety s co nejmenším početem přistání a navíc máme jako podmínku z důvodu technicky pilotáže aby pilot který se chce na tento stroj přeškolit létal 105-ku, nebo jiný ostruhový letoun (např.: Z-526, atd).
U nás když je vedro tak Meťák nemá problém, myslím že to váhové omezení je spíš o podvozku. A když mrkneš na tu plnou kabinu, tak stačí počítat, pilot 80 kg, pán vedle 70 kg, slečna 60 kg a vedle sedící 70 kg, t.j. celkem 280 kg. Ale je pravdou, že stále počítáme a někdy musíme čtvrtého odmítnout nebo letí čtyřicettrojkou.
Josef Hurta: Ta plná kabina mě také překvapila. VH-DUT létá ve dvou a jen někdy ve třech. Zvláště, když je vedro.
Má i další výhodu a to je klouzák. Když vysadí taková Z-43 tak už to není letadlo ale šutr. Zároveň Meťák sedá do pole se zasunutým podvozkem, takže mu stačí nevelké pole.Ale zároveň ma i nevýhody a to špatnou řiditelnost na zemi díky unikátnímu podvozku, je citlivý na boční vítr a velkým omezením je, že do kabiny může jen 300 kg, takže čtyři stokilové maníky neuveze narozdíl od Z-43.V každém případě je to dříč a krásné letadlo.
Meťák to je fajn stroj, čtyřválcový motor, cestovka 200km/h. Kam se na to hrabou hlučné a co do spotřeby neekonomické Zlíny 42,43 a 142. Je to taky zatím jediný stroj na kterém se dá udělat levný výcvik CPL, vzhledem k tomu, že splňuje všechny podmínky, jako je stavitelná vrtule a zatahovací podvozek.
Pro Cába:Jo to je sice pravdfa ale pořád ta mrška pěkně lítá a když by jste si to třeba domluvili mohli by jste si tam pujčovat toho meťáka od pana Pravdy.Ten si ho nechal panečku vyšperkovat.
Máte ho pěkné vybaveného. U nás na LKKL máme v něm jen základní budíky. O odpovídači SSR si můžem nechat jeno zdát:-(
Ó ano, to je pěkné polétání. A ta palubní deska, nádhera.
Celkem 10 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
L-40 byl krokem dolu ve srovnani s predchozima Sokolama. Vim, tezko srovnavat drevo a kov, ale prece: maly motor, drevena vrtule, ale cestovka byla 250km s trema osobama na palube. A letelo to docela rovne, na rozdil od L-40.