Typ letadla: | B737-55S |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czech Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-XGA |
Autor: | Ladislav Bílek |
Datum pořízení: | 01/2007 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 6608× |
Vysunutá Kruegerova klapka
"Kruegerovky" mě vždy fascinují, neumím su bez nich letadlo ani představit :D
super, dekuji za vysvetleni i za odkaz.
Tyhle Kruegerovy bývají na náběžné hraně křídel a asi pro mnohé je známější řešení pomocí tzv. slotů. Tyhle jsou jednodušší na konstrukci, sloty zase bývají účinnější. Tyhle se jakoby vyklápí, kdežto sloty se vysunují. Na některých letadlech se poúžívají obě možnosti (u trupu Krueger, dále od trupu ke konci křídel sloty). Zdroj: www.hq.nasa.gov/pao/History/SP-468/ch10-5.htm.
Používá se pro zvýšení vztlaku při vzletu a přistání, spolu se vztlakovými klapky, které jsou na odtokové hraně křídel.
Klapky se vysunují/vyklápí před vzletem a přístáním, aby letadlo mohlo letět pomaleji ;-) a nespadnout, což je právě výhodné/bezpečné při vzletu a přistání.
K cemu se pouziva ta klapka?
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Pokud se nepletu, tak důvod řešení mechanizace kořenové části křídla u 727 a 737 Krügerovými klapkami je kromě jednoduššího řešení také fakt, že při překročení mezního úhlu náběhu dojde k odtržení proudění nejdříve v kořenové části křídla a ve vnější části, zejména pak konce s křidélky zůstane proudění stabilní, tak aby bylo letadlo ředitelné podél podélné osy. Pokud se mýlím, opravte mě :-)