Typ letadla: | TU134A |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czechoslovak Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-CFF |
Autor: | Jan Čech |
Datum pořízení: | 03/1989 |
Počet hodnocení: | 3× |
Počet zobrazení: | 32813× |
10.3.1989 17:20 - během vykládání zboží a zavazadel po příletu na lince OK925 z Bělehradu a Záhřebu zůstalo v zadním nákladním prostoru nevyloženo cca 2 500 kg mincí, které měly být vyloženy nejdříve...
no co aj lietadla sa mozu postavit na zadne :))
To je snad start noveho druhu dopravneho HARIERA :)) ?
ten ako valí na zadných ;)
2 roberto: kdyby místo čumění z okna raději pilovala se synáčkem gramatiku:-))
Very good handling :-)
No to je teda něco!!!!
no to muselo bejt fakt něco, moje mamka pracujici v tu dobu na věži to vyděla na vlastní oči.
Mirek-strileli za valky do vzduchu :D
Když jsem ten den přišel na noční, a viděl tuhle k nebi trčící stíhačku, stokrát jsem se proklel, že u sebe nemám foťák. A pokud je mi známo, tak soudruzi jugoslávci v NDR udělali tu chybu, že se snažili narvat dozadu úplně všechen náklad, a tři kufry se jim tam už prostě nevešly, tak je hodili dopředu, do nákladového prostoru za kokpit. U natankovaného a lidmi zaplněného túčka to nevadilo, ale když se palivo spotřebovalo a pasažéři v Praze vystoupili, přijeli bagážisté, mrkli, jestli je něco vepředu, zjistili že ano, tak ty tři kufry hodili na destu (rozuměj vysokozvižný vozík ČS výroby), a v tu chvíli se začala špičatá Tupolevova příď pěkně pomaloučku zvedat k nebi. Tak tolik vyprávění z první ruky od člověka, který ty kufry z letadla vyndal, a pak už jen bezmocně přihlížel, co jugoslávští soudruzi z NDR udělali !!! Konec byl ale šťastný, jesli si dobře pamatuji, tak došlo jenom k malému poškození konců křídel, a mašina šla asi za tři dny znovu normálně do světa. A perlička nakonec - slyšel jsem, že ze pár dní potom udělali ty bordeláři z Bělehradu a Záhřebu to samé, a naše tůčko se chtělo znovu vzepnout k nebi, ale naštěstí už pod zádí stála desta nějakých mechaniků nebo jiného letištního personálu, takže opět happy end.
Celkem 17 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Tato chyba byla jednoznačně u nakládání letadel tuším v Záhřebu, a samozřejmě naší posádky. Letadlo , kromě těch mincí bylo plné zavazadel "až po střechu", tím pádem i za pilotní kabinou. Předpis hovořil jasně - nejdřív zavazadla, pak cargo a pošta. To aby cestující v socialistickém československu neutrpěli časovou újmu při čekání na zavazadla. Normální nakladačská parta (čítala 3 lidi) zvládala vykládat malé tučko najednou, tzn. nejdřív dozadu, aby se nerušili cestující a posádka při výstupu. Tam se najelo tzv. "zvedákem, bulďákem, apod." rozuměj vysokozdvižným vozíkem s upravenou plošinou, vyložilo se co bylo a ihned poté se jelo vyložit "předek". Časově naprosto vyladěná kompozice. Nicméně - jistý dispečer, pan D., výslovně trval nejdřív na zavazadlech (mimoch. zadní "bagáž" obsahovala taktéž bohatou zásobu zavazadel).Přitom před příletem každého letadla, obdržel náš dispečer "telex" - informaci o rozložení nákladu. No a vzadu cargo/zavazadla, vpředu jen zavazadla. Výslovně nás nabádal (a osobně kontroloval, tznml. PRÉMIE) - nejdřív předek, pak zadek. Po tomto incidentu přišlo nařízení shora - nejdřív zadek, pak předek. Podotýkám, že letadlo vykládali výtečníci - zvláště jeden. O něm snad později. Ale na jejich obranu musím říct, že příkaz splnili do puntíku.