Fotografování u letiště Ostrava

Letiště Leoše Janáčka Ostrava se nachází na souřadnicích 49°41'43.85"N, 18°7'15.28"E, poštovní adresa je Mošnov, č.p. 401, 742 51.

Letiště je dostupné po dálnici D1 (exit 336, Studénka), ve směru od Příbora po silnici R58 a ve směru od Českého Těšína po silnici E462.

 

Mapa fotopozic u letiště v Ostravě

 

 

Pozice Název Světlo v zádech Co se zde dá vyfotit Objektiv Poznámka

1a

Malé letadlo 05:00 - 09:00
16:00 - 20:00
- trenažér Saab 340 (OK-CCF)
- statické ukázky Dnů NATO
- činnost vyhlídkových vrtulníků při Dnech NATO
- přistání na 22
- odlety z 04
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti 
- zákaz vjezdu/parkování při Dnech NATO
1b Velké letadlo 07:00 - 20:00 - trenažér B737-300 (OM-ASE)
- přistání na 22
- odlety z 04
- činnost na výstavišti (Dny NATO, cvičení)
- činnost na pojezdové G (Dny NATO, cvičení)
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti 
- zákaz vjezdu/parkování při Dnech NATO  
2 Práh dráhy 22

05:00 - 09:00
15:00 - noc

- vyčkávání na A/B k odletu z 22
- přistání a dosed na 22
- otočení na dráze k odletu z 22
- odlety z 04
- činnost na pojezdové G (Dny NATO)
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- zákaz vjezdu/parkování při Dnech NATO
3 Myslivecký posed 05:00 - 07:00
15:00 - noc
- vyčkávání na A/B k odletu z 22 s panoramaty letiště
- přistání a dosedy na 22 včetně panoramat Beskyd
- náklony při odpoledním přistání přes Petřvald nebo Petřvaldík
- otočení na dráze k odletu z 22
- odlety z 04
- odklony při odletu z 04
- průlety a přelety nad 04/22
18 - 600 - u náklonů záleží na rozhodnutí posádky/ŘLP, není pravidlem  
- schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- zákaz vjezdu/parkování při Dnech NATO
4 Osa dráhy 22 06:00 - 15:00 - vyčkávání na A k odletu z 22
- přistání a dosedy na 22
- náklony při odpoledním přistání přes Petřvald nebo Petřvaldík
- otočení na dráze k odletu z 22
- odlety z 04
- odklony při odletu z 04
- průlety a přelety nad 04/22
18 - 600 - u náklonů záleží na rozhodnutí posádky/ŘLP, není pravidlem
- schůdky o 3+ stupních doporučeny
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- zákaz vjezdu/parkování při Dnech NATO
5a Skládka 05:00 - 08:00
09:00 - 11:00
- přistání a dosedy na 22
- čelní pohledy při pojezdu po F
- otočení na dráze k odletu z 22
- vyčkávání na A k odletu z 22
- odlety z 04
- průlety a přelety nad F nebo nad 04/22
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
5b Křížení F/A 05:00 - 13:00 - dočasně odstavená letadla na F
- přistání a dosedy na 22
- pojezdy po F přes A k odletu z 22
- otočení na dráze k odletu z 22
- odlety z 04
- průlety a přelety nad 04/22
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
6a Plocha u lakovny 08:00 - 15:00 - přistání a dosedy na 22
- pojezdy po F přes A k odletu z 22
- otočení na dráze k odletu z 22
- odlety z 04
- průlety nad 04/22
- dočasně odstavená letadla na F  
- činnost v servisní zóně
18 - 600 - dočasně odstavená letadla mohou omezovat výhled
- schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
6b IAC lakovna 09:00 - 15:00 - činnost v servisní zóně
- přistání a dosedy na 22
- odlety z 04
- průlety nad F nebo 04/22
- možnost nočního focení
18 - 600 - dočasně odstavená letadla mohou omezovat výhled
- schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
 
7 Brána 21 09:00 - 12:00,
15:00 - noc
- činnost v servisní zóně
- přistání a dosedy na 22
- pojezdy po F/A k odletu z 22
- odlety z 04
- průlety a přelety nad F nebo 04/22
- možnost nočního focení
18 - 600 - odstavená letadla a/nebo lešení mohou omezovat výhled
- schůdky o 3+ stupních doporučeny
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
8 Job Air Technik 07:00 - 14:00 - činnost General Aviation (Elmontex Air, Queen Air, Let´s Fly, ostatní)
- činnost v servisní zóně
- přistání na 22
- dosedy na 22
- dlouhé starty z 04
- vyklízení z 04 přes B
- průlety nad 04/22 a nad F
- pojíždění po F přes B nebo A na 22
- nácviky na Dny NATO
18 - 600 tento bod již po dostavbě hangáru není použitelný
9 Elmontex Air (terasa + plot) nonstop - činnost General Aviation (Elmontex Air, Queen Air, Let´s Fly, ostatní)
- činnost v servisní zóně
- dočasně zaparkovaná letadla během Dnů NATO
- přistání a dosedy na 22
- vyklízení z 04 přes B/F
- pojíždění po F/B a F/A k odletu z 22
- odlety z 04
- průlety a přelety nad F nebo 04/22
- možnost nočního focení
18 - 600 - zaparkovaná letadla před hangáry Elmontex Air mohou omezovat výhled od plotu
- schůdky o 3+ stupních doporučeny (při focení u plotu)
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
10 Queen Air 09:00 - noc - činnost General Aviation (Elmontex Air, Queen Air, Let´s Fly, ostatní)
- přetahy z centrální odbavovací plochy do servisní zóny a naopak
- přistání a dosedy na 22
- tankování malých sportovních letadel u tankovacího stojanu
- vyklízení z 04 přes B/F
- pojíždění po F/B a F/A k odletu z 22
- odlety z 04
- průlety a přelety nad F nebo 04/22
- letové ukázky a nácviky na Dny NATO
- možnost nočního focení
18 - 600 - odstavená letadla mohou omezovat výhled
- schůdky o 3+ stupních doporučeny 
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
11 Vyhlídková terasa letiště nonstop - činnost na centrální odbavovací ploše
- dobržďování po přistání na 22
- dosedy na 22
- vyklízení z 22/04 přes C/F
- pojíždění po F všemi směry
- odlety z 04
- průlety a přelety nad F nebo 04/22
- letové ukázky a nácviky na Dny NATO
- možnost nočního focení
18 - 600 - odstavená odbavovací technika může omezovat výhled
- vstup na terasu může být dočasně uzavřen (záleží na okolnostech)
- schůdky o 3+ stupních doporučeny 
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
12 Terminál ČD nonstop - činnost na centrální odbavovací ploše
- dobržďování po přistání na 22
- vyklízení z 22/04 přes C/F
- pojíždění po F všemi směry
- odlety z 04/22
- průlety a přelety nad F nebo 04/22
- letové ukázky a nácviky na Dny NATO
- možnost nočního focení
55 - 600 - schůdky o 3+ stupních doporučeny 
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- přístup k plotu kříží kolejiště - doporučujeme maximální opatrnost
13 Nová řídící věž (parkoviště) nonstop - činnost na centrální odbavovací ploše
- odlety z 04/22 (ve vzduchu)
- možnost nočního focení
55 - 600 - schůdky o 3+ stupních doporučeny 
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- otevřený pozemek ŘLP a hasičů střežen kamerovým systémem
- v případě nelegálního vstupu k plotu u pojezdové F počítejte s návštěvou ochranky letiště
- v případě zájmu o focení u plotu je potřeba povolení ŘLP
- v době konání Dnů NATO hlídaný zákaz vstupu na pozemek
14 Pojezdová F (brány 3 a 4) 06:00 - 15:00 - dobržďování po příletu na 04/22
- vyklízení z 04/22 po C/F
- pojíždění k odletu po F/D a F/E z 04
- odlety z 04/22
- průlety nad F nebo 04/22
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních doporučeny 
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- zákaz parkování na přerušené panelové silnici - při nepozornosti během pěšího přecházení kolejiště hrozí srážka s vlakem!
- bezpečnější parkování na krajnici příjezdové cesty od starého hangáru (souběžná s příjezdovou silnicí Generála Fajtla od Sedlnic k letištnímu terminálu)
15 Domek ŘLP 05:00 - 14:00 - přistání a dosed na 04
- vyklízení z 22 po D/F
- pojíždění po F/D a F/E k odletu z 04
- odlety z 22
- průlety nad pojezdovou F nebo 04/22
- odbavení nákladních letadel před velkým nákladním "stanem"
- letová stojánka a stojánka podpůrných strojů při Dnech NATO
- odstavené Saaby S340
- možnost nočního focení
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- zaparkované tankovací cisterny mohou omezovat výhled
16a Vrátnice 08:00 - 15:00 - přistání a dosed na 04
- vyklízení z 22 po D/F
- pojíždění po F/D a F/E k odletu z 04 
- odstavené Saaby S340
- možnost nočního focení
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- zaparkované tankovací cisterny mohou omezovat výhled
- nově vybudovaný menší nákladní "stan" omezuje výhled
16b Starý hangár 10:00 - 13:00 - odstavené Saaby S340
- přílety na 04
- dosedy na 04
- vyklízení z 22 po D/F
- pojezdy po F/D a F/E k odletu z 04
- odlety z 22
10 - 55 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- v případě odstavených Saabů S340 omezený výhled
17 Cargo terminál (u DHL) 08:00 - 15:00 - činnost u cargo terminálu
- letová stojánka Dnů NATO
- přílety a dosedy na 04
- pojezdy po F/E k odletu z 04 (pouze o víkendech)
- odlety z 22
- možnost nočního focení
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
18a Křížení F/E 13:00 - noc - činnost u cargo terminálu
- letová stojánka Dnů NATO
- přílety a dosedy na 04
- vyklízení z 22 po E/F a ke cargo terminálu
- pojezdy po F/E k odletu z 04
- čelní pohledy
- otočení na dráze k odletu z 04
- odlety z 22
- možnost nočního focení
18-400 - schůdky o 3+ stupních doporučeny
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
18b Trafostanice nonstop - činnost u cargo terminálu
- letová stojánka Dnů NATO
- přílety na 04
- dosedy na 04
- vyklízení z 22 po E/F a ke cargo terminálu
- pojezdy po F/E k odletu z 04
- vyčkávání na E k odletu z 04
- čelní pohledy
- otočení na dráze k odletu z 04
- odlety z 22
- možnost nočního focení
18 - 400 - 2-3 díry v plotě pro spottery
- schůdky o 3+ stupních doporučeny
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
19a Práh dráhy 04 15:00 - noc - činnost u cargo terminálu
- letová stojánka Dnů NATO
- přílety a dosedy na 04
- vyklízení z 22 po E/F a ke cargo terminálu
- pojezdy po F/E k odletu z 04
- čelní pohledy
- otočení na dráze k odletu z 04
- odlety z 22
- možnost nočního focení
18 - 600 - 2-3 díry v plotě pro spottery
- schůdky o 3+ stupních doporučeny
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
19b Kopec 14:00 - noc - činnost u cargo terminálu
- letová stojánka Dnů NATO
- přílety a dosedy na 04
- pojezdy po F/E k odletu z 04
- čelní pohledy
- otočení na dráze k odletu z 04
- odlety z 22
- možnost nočního focení
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních doporučeny
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
20 Albrechtičky 13:00 - noc - přílety a dosedy na 04
- dobržďování na 04/22 
- vyklízení z 22 po C/F
- pojezdy po F/D a F/E k odletu z 04
- odlety z 04/22
- průlety nad 04/22
- letové ukázky a nácviky při Dnech NATO
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti 
21 Malý radar (VOR/DME) 13:00 - noc - přílety a dosedy na 04/22
- dobržďování na 04/22 
- vyklízení z 22/04 po C/F
- pojezdy po F/C, F/D a F/E k odletu z 04
- odlety z 22/04
- průlety nad 04/22
- letové ukázky a nácviky při Dnech NATO
18 - 600 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
22 Velký radar 13:00 - noc - přílety a dosedy na 22
- dobržďování na 22 
- vyklízení z 22/04 po C/F
- pojezdy po F/C, F/D a F/E k odletu z 04
- odlety z 22/04
- průlety nad 22/04
- letové ukázky a nácviky při Dnech NATO
55 - 400 - schůdky o 3+ stupních nutností
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
Vzdálenější pozice od letiště
X1 Petřvaldík - hřiště 13:00 - noc - přistání na 22 včetně panoramat Beskyd
- náklony při odpoledním přistání přes Petřvald nebo Petřvaldík
- odklony při odletu z 04 přes Petřvaldík
- průlety a přelety nad 04/22
55-600 - u náklonů záleží na rozhodnutí posádky/ŘLP, není pravidlem  
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- zákaz vjezdu/parkování při Dnech NATO (pokud okolnosti nedovolí jinak)
X2 Petřvald - Statek (2 Trafostanice) 08:00 - 14:00 - přistání na 22
- náklony při odpoledním přistání přes Petřvald nebo Petřvaldík
- odklony při odletu z 04 přes Petřvald
- průlety a přelety nad 04/22
55-600 - u náklonů záleží na rozhodnutí posádky/ŘLP, není pravidlem  
- riziko tetelení vzduchu při focení na delší vzdálenosti
- zákaz vjezdu/parkování při Dnech NATO (pokud okolnosti nedovolí jinak)

Shrnutí a doporučení

Oblast všeobecného letectví a servisní zóna
- zahrnuje budovy a hangáry Let´s Fly, Queen Air, Elmontex Air, oba obří hangáry Job Air Technik a IAC lakovnu
- otevřené pozemky střežené ochrankou a kamerovými systémy - parkujte a chovejte se jako lidi 
- vysoká pravděpodobnost uzavření úseku mezi pojezdovými drahami F/A a F/B pro ostatní letadla kvůli množství zaparkovaných letadel v servisní zóně
- v případě užívání dráhy 22 velmi variabilní pojíždění letounů k jejich odletu - doporučujeme poslouchat komunikaci mezi piloty a ŘLP

Fotopozice
- jednotlivé body, stejně jako jejich názvy, jsou pouze orientační
- většina z nich se nachází na polích, u lesa nebo na louce - po trvalých deštích je nutností obout si gumové holínky kvůli množství bláta a vody
- slabá údržba vnějších zelených ploch (ca. 2x za letní sezónu) - vzrostlý plevel podél plotu
- od jara do podzimu zemědělská činnost na polních fotopozicích (1a-5a, 19a-22, X2) - parkujte a chovejte se jako lidi
- stavební činnost na polích kolem cargo terminálu (17, 18a, 18b) - doporučujeme zvýšenou opatrnost   

Doba focení
- je orientační a vztahuje se ke slunečnému počasí - v případě zataženého počasí je možno fotit kdykoliv a odkudkoliv
- v zimě se Slunce pohybuje na straně letištního terminálu a nepřekračuje vzletovou a přistávací dráhu směrem ke Studénce
- pro optimální čas focení a pozici Slunce velmi doporučujeme stáhnout si aplikaci SunCalc

Délky objektivu
- vztahují se jak ke všem typům letadel, tak i ke kreativním schopnostem a dovednostem fotografa
- spodní hranice je doporučená, horní hranice naopak neomezená  

Odkazy:

ATIS Ostrava (jít na ATIS/ATIS LKMT)

Přílety a odlety

 

Stránka vznikla za použití informací a s pomocí tehdejšího serveru LKMT Spotter.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace