Komentáře



Honza K2 - nepřihlášený host (...102.205...)
05.10.2012 22:41

Lkprak: pokud jazykovědci rozhodli, že název Letiště Václava Havla Praha je v pořádku, potom musím konstatovat, že neumím česky. I když jsem Čech. Mně ten nový název říká, že Praha je Václava Havla.

Flyank - nepřihlášený host (...240.176...)
05.10.2012 22:36

Rozum se skutečně odstěhoval: Václav Havel byl osobností za kterou svého času šli skutečně všichni, byla to naděje na změnu, že ty myšlenky pošlapali jeho následovníci není jeho chybou. On prostě uznání a úctu zaslouží, ve světě to není nic neobvyklého, proč by tomu nemohlo být i zde? Jen pár příkladů a to nebudu psát všechny:

John F. Kennedy International Airport

Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy

Terrance B. Lettsome International Airport

Antonio B. Won Pat International Airport

Alfonso B. Aragon Airport

William B. Hartsfield Atlanta International Airport

Juancho E. Yrausquin Airport

Cyril E. King Airport

Henry E. Rohlsen Airport

Aeroporto G. Marconi di Bologna


Saskatoon John G. Diefenbaker International Airport

Edward G. Pitka Sr. Airport

William H. Morse State Airport

Lawrence J. Timmerman Airport

Albert J Ellis Airport

Lkprak (...177.87...)
05.10.2012 22:18

PetrV: No oni si to (prý) zjišťovali a došli k závěru, že tenhle název je v pořádku a pro cizince srozumitelný. Už na tohle téma proběhla debata tuším někdy na jaře, kdy do médií unikl nějaký návrh lidí z letiště a novináři je (za pomoci příslušných odborníků) zjebali, že je to blbost. Načež letiště prohlásilo, že finální název probere s jazykovědci a výsledkem je tohle.
Pojmenování/rozlišení: tohle není tak úplně pravda, spousta těch "pojmenovaných" letišť je ve městě, kde žádné jiné mezinárodní letiště není. Namátkou: Wroclav, Gdaňsk, Mnichov, Bělehrad, Ljubljaň, Janov... Spíš než o rozlišení jde o snahu se skrz tu slavnou osobnost zviditelnit.

KAL: argument "lepší než aby se to jmenovalo jako věznice" jsem teda osobně slyšel v této souvislosti mockrát. A to jsem tam nikdy neseděl.

Martin Kotek: úžasný argument, když s nějakým názorem nesouhlasím, označím jeho nositele za feťáka nebo alkoholika. Jako děti jsme (byť v jiné souvislosti) říkávali: "Ten kdo první křičí, od toho to fičí." (nebo jinak řečeno "Podle sebe soudím Tebe").
A vůbec, nějak mi tahle debata svou úrovní připomíná debaty na jiných serverech. Když diskutovat, tak na nějaké úrovni.

Spoter - nepřihlášený host (...178.179...)
05.10.2012 22:14

Je vidět, že rozum se z této země odstěhoval. Pro mě to bude na vždy letiště Praha Ruzyně.

Radim - nepřihlášený host (...180.213...)
05.10.2012 22:13

RomanK: Mýlíte se, nejznámější osobnost Čech není ani Jágr, ani Havlik, ale Švejk...!!

Jaryn - nepřihlášený host (...77.232...)
05.10.2012 22:03

eon: ... absolutní souhlas!!!!

Vojtech - nepřihlášený host (...103.75...)
05.10.2012 21:46

Mimochodem jak probihala ta ceremonie? Neco zajimaveho? Koukam ze je tam nejaky orchestr. Co hrali?:)

Vojtech - nepřihlášený host (...103.75...)
05.10.2012 21:40

Prejmenovani letiste mi prijde zbytecne,nevidim v tom zadny smysl. Samotny nazev Letiste Vaclava Havla me ale nijak neurazi. Myslim si, ze stat nema tolik penez, aby jimi mohl plytvat na takove zbytecnosti, ale na druhou stranu je to lepsi, nez kdyby se to pozdeji treba prejmenovalo po nejakem blbeckovi (treba "nejakem dalsim" prezidentovi). Osobne bych to nechal, jak to bylo, ale kdyz uz museli, tak to dopadlo dobre:)

eon - nepřihlášený host (...179.188...)
05.10.2012 21:18

Z pohledů Čechů je to dál Ruzyně, protože Češi nesnášejí jakékoli své představitele. Je to naše národní povaha. Na druhou stranu jsem přesvědčen, že z pohledu západní a střední Evropy má pojmenování po Havlovi význam a fandím mu. Rusofilové jsou samozřejmě na mrtvici, ale s tím se mohlo počítat :-).

PeterV - nepřihlášený host (...158.16...)
05.10.2012 21:14

Skutečností je že většina velkých měst má těch letišť několik, a tudíž se musí nějak pojmenovat aby se rozlišili. Co mě zaráží je že za to utratili tolik peněz, ale nikoho nenapadlo si zjistit jakým způsobem se ty letiště pojmenovávají, t.j. město-jméno letiště (např. Toronto-L.B. Pearson, Toronto-Dowsview, Toronto-Island Airport). Jak jinak by se to mohlo hledat v abecedním seznamu?
Ale určitě jste všichni slyšli o Heathrow Arport London, Gatwick Arport London, Lutton Arport London, či J.F. Kenedy Airport New York, La Guardia Airport New York, Charles de Gaulle Airport Paris, Orly Airport Paris, atd., atd.
Pokud ovšem je v plánu přejmenovat Prahu na Václav Havel, a Ruzyň na Prague, tak potom je vše v pořádku.
I dvě desetiletí po sametová reorganizaci to pořád není nic než národ ignorantů.

Celkem 119 záznamů