Wizz Air masivně investuje do zlepšení prostředí pro zákazníky

  • 07.04.2025 06:12

Dne 3. dubna oznámil Wizz Air, že v následujících třech letech investuje 14 miliard eur do celkového zlepšení prostředí pro své cestující. Ambiciozní program má zbavit Wizz Air stávající mizerné reputace, kterou si dopravce vysloužil častými zpožděními, rušeními letů a porušováním nařízení EU o kompenzaci cestujících.

Program „Customer First Compass“, se zaměří na čtyři hlavní oblasti: produkt, cena, služby a komunikace.

Produkt: Wizz Air bude pokračovat v modernizaci svého parku letadly vybavenými nejmodernějšími interiéry Airspace.

Kromě rozšiřující se sítě destinací v Evropě, Africe, Asii a na Blízkém východě začne Wizz Air poskytovat letouny Airbus A321XLR cenově dostupné mezikontinentální cestování do nových atraktivních destinací.

Cena: Nízké ceny jsou součástí DNA Wizz Airu. Nabízené ceny budou transparentní, bez skrytých poplatků.

Služby: Rostoucí počet letadel vytvoří provozní rezervy, což posílí odolnost provozu. Díky tomu se zlepší dochvilnost letů a sníží počty zrušených letů. Podíl rušených letů nepřekročí 0,5 %.

Komunikace: Wizz Air usnadní všechny aspekty komunikace cestujícího s aerolinkou, a to prostřednictvím nového střediska pomoci. V létě spustí mobilní aplikaci MyJourney, která má cestujícím zajistit přístup k aktuálním informacím v reálném čase. Komunikace se společností bude transparentní, efektivní, bez poznámek „drobným písmem“ a bude srozumitelná pro cestujícího. Aerolinka tvrdí, že informace budou dostupné i během letu.

Wizz Air chce všechny oprávněné nároky cestujících vyřešit do sedmi dní. Refundování letenky v případě zrušeného letu by mělo proběhnout během 24 hodin.

Ředitelka pro korporátní záležitosti a ESG společnosti Wizz Air Yvonne Moynihanová uvedla: „Customer First Compass“ je symbolem našeho závazku stavět zákazníky na první místo. Nejde jen o rámec, ale o změnu v tom, jak přemýšlíme, jednáme a poskytujeme služby napříč celou společností. Od odbavení po let – každé naše rozhodnutí bude nyní řízeno potřebami našich zákazníků. Produkt, cena, služby a komunikace jsou oblasti, ve kterých naši zákazníci pocítí největší rozdíl.“

Přes výpadek asi 40 letadel, způsobený stahovací akcí motorů Pratt & Whitney, se poslední dobou výkony Wizz Airu zlepšují. Ve třetím čtvrtletí hospodářského roku společnost uskutečnila 99,4 % plánovaných letů, přičemž dochvilnost letů se zvýšila na 75,5 %, což je meziroční zlepšení o 3,3 p.b. Průměrné denní využití letadel dosahuje 12 hodin a 10 minut, o 5 minut méně v meziročním srovnání. 

Díky rostoucímu zastoupení letadel A321neo se průměrný počet sedaček/letadlo zvýšil k 31. prosinci 2024 meziročně o 3 na 226 sedaček. Výrazně vyšší nabízená kapacita na letadlo je významnou konkurenční výhodou Wizz Airu proti Ryanairu.

Podíl letadel „neo“ ve flotile činil k 31. prosinci 64 %, resp. 68 % z hlediska celkového počtu sedaček. To je meziroční růst o 6 p.b.

Letecká společnost eviduje nevyřízené objednávky na 307 Airbusů (260x A321neo a 47x A321XLR).

V lednu 2025 projednal Wizz Air s Airbusem upravený harmonogram dodávek letadel. Během následujících tří let (do konce hospodářského roku 2028) převezme aerolinka dalších 137 letadel Airbus A321neo. Vzhledem k tomu, že některá letadla budou v mezidobí vrácena leasingovým společnostem, flotila vzroste z dnešních asi 230 letadel na asi 305 letadel ke konci hospodářského roku 2028.

Chronické výrobní problémy Airbusu způsobují dramatický rozdíl mezi 380 plánovanými letadly ke konci hospodářského roku 2028 (podle kontrahovaných termínů dodávek) a 305 předpokládanými. Zpoždění dodávek je faktor, který ambice a růst Wizz Airu výrazně poškozuje.

Pokud se zohlední plánovaný návrat uzemněných letadel do provozu během příštích dvou let, bude Wizz Air dosahovat v následujících pěti letech ročního růstu kapacit o 15–20 %. Wizz Airu to umožní zahustit svou síť a upevnit vedoucí pozice na rychle rostoucích klíčových trzích. (Foto: Reuters, Wizz Air, planes.cz)  


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Jirka - nepřihlášený host (...188.191...)
07.04.2025 18:54
Zatim to beru jako vtip

Jejich komunikace se zakazniken je záměrně katastrální. Deklarovat muzou co chtěli... ale komunikovat mutou zacit hned....kdyby chtěli... 2x mi uznali reklamaci za ten jejich klub co se mi nepropsal k účtu....oprava se nestala a rocni členství mezitím vypršelo. ... takze asi tak.... koupit hole letenky ...na nich nic nezkazi a zbytek je risk

Miroslav - nepřihlášený host (...73.21...)
07.04.2025 07:34
...na okraj....

Ambície majú...

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace