Kupka: Přímé spojení s Prahou z New Yorku se příští rok prodlužuje

Přímé lety z Prahy do Spojených států amerických budou tento rok obnoveny ve čtvrtek 8. května. Boeing 767 společnosti Delta Air Lines odletí na lince DL78 z New Yorku JFK v 18:35 předchozího dne, v Praze přistane v 9 hodin ráno a na lince DL79 odletí z pražského letiště do New Yorku v 11:00, v New Yorku přistane ve 14:15 místního času. I v roce 2025 bude spoj pouze sezonní, poslední let poletí v pondělí 6. října.

Ministr dopravy Martin Kupka zveřejnil v úterý 25. března na svém twitterovém profilu příspěvek o lince Delta Air Lines z New Yorku do Prahy. „Přímé spojení s Prahou z New Yorku se příští rok prodlužuje o další tři měsíce a od roku 2027 by spojení mělo být celoroční.“, uvádí ve svém příspěvku Kupka. „V rámci setkání s Delta Air Lines jsme také jednali o tom, aby nový přímý spoj fungoval také mezi Atlantou a Prahou.“, dodal ministr.

Pražskému letišti se dlouhodobě nedaří získat další přímá spojení do USA. Letadla American Airlines ani United Airlines zatím do Prahy nelétají.

Připravil: Martin Bernict


Související fotky


Související kategorie

Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
28.03.2025 11:39
2 m@rtin:

Ano, taková je vize, že lety PTP se cestujícím ušetří otravné přestupy. Jenže to znamená větší počet letadel, a vejde se to? Už takhle Eurocontrol (resp. jednotlivá ŘLP) ten frmol občas nedává. A v zeleně pošahané Evropě bude spíš tlak na to, rozvážet cestující z hubů rychlovlaky.

Petr - nepřihlášený host (...146.191...)
27.03.2025 14:49
Ranni lety z FRA do PRG jsou plne cestujicich z USA

United jsou ve Star Alliance, takze pro ne jsou hlavni cile v Evrope FRA a MUC - Praha je tudiz nezajimava

MK. (...84.252...)
27.03.2025 12:31

Americkejch turistu je dost, jenom je zvladnou aerolinky tahat pres LHR/FRA/AMS/CDG/MUC ...

MilanV - nepřihlášený host (...0.231...)
27.03.2025 11:38

m@artin:
tak to za 4. Chicago jsme právě v Praze nikdy něměli... právě proto že covid (letní sezóna 2020 se jaksi nekonala). A ano, pravděpodobně by to lítat začalo.
Jinak předpokládám, že B767-300 a A330 jsou právě postupně nahrazované třeba takovým B787-8... (u American a United). Kapacitně je B787-8 s takovou A330 velmi podobná.
A dalším důvodem může být od r. 2022 jaksi přílišná blízkost "myšleno mentálně pro běžného amerického turistu" konfliktu Rusko/Ukrajina

m@rtin - nepřihlášený host (...35.104...)
27.03.2025 10:20
Na okraj....

Miroslav:
Nevím z čeho usuzujete, ale budoucnost patří letům point to point menšími typy letadel. Obávám se, že budoucnost transatlantických letů bude viset na A321XLR do menších letišť a velká letadla z hubů bude stále těžší a těžší naplnit, protože se začne létat přímo na linkách typu Boston - Katowice, Orlando - Praha aj. A přestože se Praze daří vrátit na předcovidovou úroveň na Blízkém východě, ve východní Asii a jinde, tak do USA a Kanady se to příliš nedaří. Proč? Doporučuji články na toto téma (třeba zde:https://simpleflying.com/american-airlines-losing-money-widebody-aircraft-miami-los-angeles/) , které se zabývají rozborem, proč tomu tak je: 1. Americké aerolinky houfně během COVIDu vyřadily (doslova rozřezaly, nikoliv odstavily) letouny B767 a A330 a ty jim teď zatraceně pro destinace jakými jsou Praha, Budapešť nebo Benátky chybí. 2. Velký problém na letech USA - Evropa je sezónnost a poloprázdná letadla i do destinací, kde by to člověk nečekal, třeba i do Barcelony. Zkrátka Američani cestují po světe tam, kde je hezké počasí a nějaká Evropa je na podzim a v zimě příliš neláká, pokud to zrovna není Svatý Mořic nebo Davos. A co s letadly, které mají na léto? Snaží se s nimi přes zimu létat na vnitrostátních linkách, což je v čím dál silnější konkurenci lowcostů s levnými 737 ekonomická katastrofa. Nějaká Jižní Amerika nebo Bahamy to nevytrhnou. A do Austrálie z USA "pražsko-budapešťské" B767 a A330 nedoletí. Zkrátka a dobře, návrat předcovidových linek do Prahy ze Severní Ameriky jen tak nenastane. Tedy Miroslave pro Vaši představu těsně před Covidem jsme měli v Praze toto:
1. New York JFK - denně - letní sezóna - Delta AirLines - B767-400
2. Philadelphia - denně - duben-prosinec - American Airlines - A330-200
3. Newark - denně - letní sezóna - United Airlines - B767-300
4. Chicago - 5x týdně - letní sezóna od 2020 - American Airlines - B787-800
5. Atlanta - 4x týdně - ohlášená (neoficiálně) od letní sezóny 2021 - Delta Airlines - B767-300
6. Toronto - 5x týdně - letní sezóna - Air Canada Rouge - B767-300
7. Montreal - 2x týdně - letní sezóna - Air Transat - A330-200

Celý problém Severní Ameriky je nyní nedostatek vhodných letadel, což se velmi pravděpodobně změní s typem A321XLR tak, že Praha začne být ekonomicky zajímavá snad i přes zimu.

Miroslav - nepřihlášený host (...73.21...)
27.03.2025 08:09
Na okraj....

Budúcnosť patrí dominantným letiskám typu Viedeň a Varšava. Pokiaľ viem, ak sa nemýlim, ani letisko Budapešť nemá priame spojenie s New Yorkom.

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace