Airbus předložil LOTu nabídku na 84 regionálních letadel

  • 17.03.2025 06:38

V rámci výběrového řízení společnosti LOT podal Airbus nabídku na 84 letadel Airbus A220-100 a Airbus A220-300. Airbus se o zakázku utká s Embraerem.

V rámci strategie 2024-2028 plánuje LOT rozšířit flotilu o polovinu ze 75 letadel (v roce 2024) na 110 v roce 2028, přičemž počet přepravených cestujících se v roce 2028 zvýší o 70 % na 16,9 milionu. Podle údajů serveru planespotters.net nyní LOT provozuje 86 letadel. Jsou tedy na dobré cestě cíle modernizace a rozšíření parku splnit.

Embraer bude mít ve výběrovém řízení významnou výhodu, neboť LOT je tradičním zákazníkem Embraeru. Lot se stal před dvaceti lety zahajovacím zákazníkem letadel Embraer E-Jet a vloni se stal 17. zákazníkem letadel E-Jet E2. Letadla E-Jet E2 jsou provozně efektivnější než A220.

Flotilu 44 exemplářů Embraerů 170/175/190/195 rozšířily vloni první tři letouny E-Jet E2 pronajaté od společnosti Azorra.

LOT je jedním z mála evropských provozovatelů, který neprovozuje letadla Airbus.

Potřeba výrazně rozšířit a modernizovat flotilu regionálních letadel je součástí polské ambice ustavit Varšavu jako hlavní hub zemí střední a východní Evropy. (Foto: LOT, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Majkl - nepřihlášený host (...91.244...)
17.03.2025 19:58

Embraer provozně efektivnější než A220? Celou dobu mám za to, že právě A220-300 je nejefektivnější letadlo ve velikosti do 150 cestujících, může tedy někdo znalý říct jestli je to vážně pravda? Tipuju, že Embraer bude mít levnější pořizovací cenu, ale za mě co vím, tak by měl mít náklady na sedačku v rámci provozu Embraer E195-E2 vyšší než A220-300.
Upřímně i větší počet objednávek na A220 svědčí o tom, že to bude asi výhodnější kup než Embraer.

milhaus (...178.96...)
17.03.2025 18:32
MichalC

A kde se píše, že Embraer má nižší náklady na údržbu? Speciálně starší verze jsou známý jako hangar queens, některý společnosti je z tohoto důvodu vyřadily dost brzo.

MichalC (...63.99...)
17.03.2025 17:50

O.M.: TCO má nejspíš Embraer nižší, protože má nižšíé náklady na provoz a dost možná i nižší průměrnou pořizovací cenu

MichalC (...63.99...)
17.03.2025 17:48

milhaus: náklady na údržbu má Embraer nižší a zřejmě i vyšší hmotnost A220

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
17.03.2025 11:01

Nižší TCO?

milhaus (...178.96...)
17.03.2025 10:40
MichalC:

Proč by měl být E2 efektivnější než A220? Motory mají stejné, A220 má efektivnější crosssection 2plus 3 a je aerodynamicky o deset let modernější.

MichalC (...63.99...)
17.03.2025 09:53

petrp: souhlas a kromě toho bylo polsko vždy velmi proamericky orientované

petrp (...24.49...)
17.03.2025 08:16

Boeing má velmi významnou výrobu v Polsku, například kompletní podvozky a to již dost dlouho.

MichalC (...63.99...)
17.03.2025 08:03

Petrp, Miroslav: Airbus ma docela vyznamnou vyrobu dilu pro u Varsavy a MRO plus radu drobnejsich.
Bude to pro Airbus tezke, protoze nema u LOTu nic a E2 je objektivne efektivnejsi letadlo nez A220.
Airbus nema duvod jit na nizke ceny, protoze A220 je v cerne nule.

Miroslav - nepřihlášený host (...73.21...)
17.03.2025 07:26
Na okraj...

Bude to zaujímavý súboj.

Celkem 11 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace