Jakovlev zveřejnil statistiku provozu SuperJetů

  • 06.12.2024 17:36

Zřejmě v souvislosti s nedávnou nehodou SuperJetu v Antalyi publikoval výrobce Jakovlev statistiku provozu letadel Suchoj SuperJet SSJ-100. U sedmi ruských aerolinek uvádí nyní v provozu 159 exemplářů, které během 977 000 letů nalétaly dohromady 1 745 000 letových hodin.

Ve třetím čtvrtletí činil střední denní nálet na letadlo přes 8 hodin, odletová spolehlivost se pohybuje mezi 97 a 98 %. Kancelář Jakovleva zdůraznila, že průměrný nálet se vlivem západních sankcí uvalených na ruské subjekty letecké dopravy a výrobce letadel po invazi na Ukrajinu v roce 2022 nesnížil.

Dne 24. listopadu došlo při přistání v Antalyi k nehodě SuperJetu 100-95LR (RA-89085) společnosti Azimuth Airlines. Podle předběžného šetření došlo v okamžiku přistání letadla ke střihu větru, který způsobil tvrdé přistání. Letadlo zavadilo levým křídlem a motorem o přistávací dráhu, přičemž se vznítilo palivo vytékající z palivového systému poškozeného motoru.

V době psaní příspěvku zůstává letadlo stále na letišti v Antalyi.

Letecký park společnosti Azimuth Airlines sestává výlučně z letadel SuperJet. Společnost jich má ve svém parku 21. (Foto: ppmon.ru, rg.ru, russianplanes.net, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



cyklista - nepřihlášený host (...193.1...)
10.12.2024 17:26
Mohli by prosím

obdivovatelé ruského imperialismu a zastánci ruského nacismu dělat něco užitečnějšího, než zasírat český slušný web? Třeba jít na brigádu a uklidit hovna z havarované kanalizace ve Volgogradu?

milhaus (...178.96...)
09.12.2024 14:18
to O.M.

Ty odstavený zřejmě fakt nepočítali viz russianplanes.net/planelist/Sukhoi/SuperJet-100
Ono už jich je vyrobených 235, takže už je nějakých 65 kusů odstaveno a pět zrušeno při nehodách což u letadla který se začalo vyrábět v roce 2008 je docela dost.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
09.12.2024 11:51
Anton:

To ale není vlastnost ani chyba toho stroje, že?

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
09.12.2024 11:49
milhaus:

Ono taky bude záležet na tom, co za linky se s nimi lítá. Nějakých 8 hodinových skoků denně, kde další 4 hodiny zabere výměna lidí a pozemní obsluha, nedá takové využití jako 4 3-hodinové lety se stejnou dobou obsluhy. A i když tvrděj opak, řekl bych, že nějaké nelítající stroje, které vámy vypočtená čísla budou kazit, přeci jen mají.

MC - nepřihlášený host (...246.166...)
08.12.2024 10:42

Statistika sa za totaca ohybala vzdy pozadovanym smerom. Takze aj tu sa da ocakavat, ze si to vyrobca trochu vylepsil.

Anton - nepřihlášený host (...105.237...)
08.12.2024 01:09
Kto pozná iné lietadlo

Kto pozná iné lietadlo, ktoré počas prezentácie narazilo do hory???

milhaus (...178.96...)
07.12.2024 21:36
Ad údaje z článku.

Píší tam, že flotila 159 letadel nalétala 1745000 hodin, což je cca 11000 hodin na letadlo. To není při průměrném věku cca 7-9 let(jsem líný to přesně spočítat) žádná sláva. To je nějakých 1100- 1600 hodin ročně, to je jen lehce víc než měla sovětská letadla kdysi ve službě u ČSA.

milhaus (...178.96...)
07.12.2024 20:45
To libcha

No pod 99,5 % je málo.. to je obvykle cíl při zavádění nového typu do flotily. A tahle kopie Dornier 728 je už v provozu přes deset let.

MichalC (...58.114...)
07.12.2024 08:36

libcha: SSJ létá zejména regionální linky. Díval jsem se na využití Embraerů v USA, které vykazují podobné hodnoty. Samozřejmě něco jako průměr neexistuje. Azimuth,který nasazuje svých 20 SuperJetů na mezinárodní linky údajně dosahuje 15 hodin denně. To by znamenalo, že po odečtení Azimuthu by průměr ostatních dopravců byl o něco nižší.

Tryskáček - nepřihlášený host (...177.161...)
07.12.2024 08:21

Letěl jsem tím v roce 2019 z Jakutska do Novosibirska a musím říci, že to bylo zatím nejtišší a nejpohodlnější letadlo, kterým jsem se svezl.

Celkem 15 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace