Lufthansa údajně vyjadřuje obavy ohledně spolehlivosti a životnosti motorů Rolls-Royce (R-R) Trent 1000, které byly vybrány k pohonu 27 objednaných letadel Boeing 787. U dalších sedmi objednaných letadel zatím nebyl typ motoru specifikován. Aerolinka zvažuje přechod od motorů Trent k motorům GE Aerospace GEnx. Uvádí to server AviationWeek.
Do konce roku má Lufthansa převzít celkem šest exemplářů 787-9, které budou dodány s motory R-R Trent 1000. Byť podle některých zdrojů se dodávky opozdí kvůli certifikaci kabiny Allegris. Po jednom Dreamlineru má být dodáno v lednu a únoru, ještě s motory Trent 1000.
Podle údajů ch-aviation má Lufthansa již nyní ve své flotile pět letadel 787-9 s motory GEnx, takže případný přechod ke GEnx nevyvolá nijaké vážné problémy. Další dvě letadla s motory GEnx provozují Austrian Airlines.
Stávka odborů IAM nepostihla výrobu letadel 787, která probíhá v závodě v Charlestonu. K 30. září měl výrobce podle informace finančního ředitele Briana Westa z 23. října vyrobeno a nedodáno 30 letadel 787. Jedná se o letadla vyrobená do roku 2023, která však nemohla být dodána kvůli výrobním defektům. Pokud jsou tyto defekty vyřešeny, může být tempo dodávek vysoké.
Podle výroční zprávy Lufthansy za rok 2023 měla skupina obdržet všech 34 Boeingů 787 v letech 2024 až 2028.
Motory R-R Trent 1000 mají dlouhodobě problémy s životností. Motorů je proto nedostatek a chybí rovněž náhradní díly. Podle serveru ch-aviation je aktuálně mimo provoz 50 letadel 787, z nichž 35 je poháněných motory Trent 1000. (Foto: Lufthansa, Business Traveller USA, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Tak toto Briti nezvládli...(Smutné čítanie o RR)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Trent_1000