České aerolinie, pátý nejstarší letecký dopravce na světě, ukončily v sobotu večer komerční provoz. Poslední komerční let OK767 z Paříže do Prahy přistál ve 22:35. Let doprovázely emoce mnohých leteckých nadšenců z České republiky i ze světa. Oba Airbusy v barvách ČSA bude nyní provozovat společnost Smartwings. České aerolinie už nevypraví žádný komerční let s ICAO kódem CSA, IATA kódem OK a volacím znakem CSA (LINES). Dopravce také vystoupil z aliance SkyTeam a ukončil svůj věrnostní program OK Plus.
ČSA se tento měsíc staly jediným akcionářem Smartwings. Jde o změnu ohlášenou na jaře.
Letadla v barvách ČSA zůstanou zatím na obloze i nadále. Dva Airbusy A320 (OK-HEU a OK-IOO) doplní už příští měsíc Airbus A220-300 imatrikulace OK-EYA. Nejnovější záběry z továrny potvrzují, že letadlo opravdu má barvy Českých aerolinií.
Připravil: Martin Bernict
To Jiří Linda: Kdyby se ČSA neprivatizovaly Korean air skončily by už tehdy, vyplatily 3,5 miliardový dluh který byl na účtech ČSA a prodloužili život samostatného přepravce o 10 let
Kalousek za to castecne muze, ale jinak, nez si myslite. Za jeho pusobeni byla zvolena dozorci rada, ktere predsedal skutecny odbornik na kdeco pan Miroslav Sevcik, ktery asi znici i narodohospodarskou fakultu VSE nebo pani primatorka Chomutova Rapkova.
Smutná konec zavedené značky. Mám pocit, že za definitivní konec může pan Kalousek a jeho teorie, že stát je špatný podnikatel.Zustat ČSA součástí holdingu, asi by přežil. Takhle na tom kdosi tvrdé vydělal..A tuším, že ten druhý se jmenuje Šimáně.
Tohle je jen krátké shrnutí jako reportáž do zpráv. S detaily by to bylo na hodinu minimálně.
Smartwings nekoupil ČSA z nostalgie, šlo jen o kšeft a podařilo se jim z toho dostat asi co šlo. Proto nechápu teď ty tanečky kolem názvu ČSA a reorganizace ve Smartwings grupě .. ale nejsem z leteckého prostředí, jsem jen fanoušek, tak mi možná něco uteklo.
Bylo by zajímavé udělat delší rozhovory na toto téma se zúčastněnými, jen mám obavy, že protistrana Smartwings a Luftjarda nebudou mít zájem.
Pepa:...mluvíš mi z duše a A220 jsou také částečně financovány z roky starých záloh, které ČSA složily na další A-320/321 a jijak by propadly.Dále by mne zajímalo, jak je to s tou dvoumiliardovou covidovou státem garantovanou půjčkou.
A přesně jak říkáš, za kolik to koupil od státu, kolik z toho měl v emisních povolenkách a zálohách u Airbusu, neboli kolik to stát sálo.
Sorry, ale od investigativního pořadu bych čekal víc. Proč se nezajímali o poradenské smlouvy za Tvrdíka a v moderní době o důvody insolvence a cashflow mezi ČSA a SW.. Smartwings totiž CSA rozhodně nezachránil, ale udělal si z nich stamilionovou kasičku prodejem povolenek! A za kolik ten podíl koupil od státu? Smartwings byl hrobař CSA, ne zachránce. RIP..
Tady je krátké zmapování od ČT24, nejzajímavější je část s rozhovorem s bývalým ředitelem Kůlou:
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/ekonomika/v-rijnu-zaniknou-ceske-aerolinie-reporteri-ct-zmapovali-jejich-vzestup-a-pad-352850
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Dotaz: jak je možné, že můžou létat stroje pod značkou dopravce, který nemá AOC? Nejde mi to do hlavy. Existuje nějaký další takový případ?