ČSA ukončily komerční provoz

České aerolinie, pátý nejstarší letecký dopravce na světě, ukončily v sobotu večer komerční provoz. Poslední komerční let OK767 z Paříže do Prahy přistál ve 22:35. Let doprovázely emoce mnohých leteckých nadšenců z České republiky i ze světa. Oba Airbusy v barvách ČSA bude nyní provozovat společnost Smartwings. České aerolinie už nevypraví žádný komerční let s ICAO kódem CSA, IATA kódem OK a volacím znakem CSA (LINES). Dopravce také vystoupil z aliance SkyTeam a ukončil svůj věrnostní program OK Plus.

ČSA se tento měsíc staly jediným akcionářem Smartwings. Jde o změnu ohlášenou na jaře.

Letadla v barvách ČSA zůstanou zatím na obloze i nadále. Dva Airbusy A320 (OK-HEU a OK-IOO) doplní už příští měsíc Airbus A220-300 imatrikulace OK-EYA. Nejnovější záběry z továrny potvrzují, že letadlo opravdu má barvy Českých aerolinií.

Připravil: Martin Bernict


Související fotky


Související kategorie

Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
30.10.2024 14:08

Dotaz: jak je možné, že můžou létat stroje pod značkou dopravce, který nemá AOC? Nejde mi to do hlavy. Existuje nějaký další takový případ?

Jake - nepřihlášený host (...168.75...)
29.10.2024 16:11

To Jiří Linda: Kdyby se ČSA neprivatizovaly Korean air skončily by už tehdy, vyplatily 3,5 miliardový dluh který byl na účtech ČSA a prodloužili život samostatného přepravce o 10 let

MK. (...192.13...)
28.10.2024 21:09

Kalousek za to castecne muze, ale jinak, nez si myslite. Za jeho pusobeni byla zvolena dozorci rada, ktere predsedal skutecny odbornik na kdeco pan Miroslav Sevcik, ktery asi znici i narodohospodarskou fakultu VSE nebo pani primatorka Chomutova Rapkova.

Jiří Linda - nepřihlášený host (...107.123...)
28.10.2024 18:52
Smutný konec

Smutná konec zavedené značky. Mám pocit, že za definitivní konec může pan Kalousek a jeho teorie, že stát je špatný podnikatel.Zustat ČSA součástí holdingu, asi by přežil. Takhle na tom kdosi tvrdé vydělal..A tuším, že ten druhý se jmenuje Šimáně.

kulica - nepřihlášený host (...81.83...)
28.10.2024 08:07

Tohle je jen krátké shrnutí jako reportáž do zpráv. S detaily by to bylo na hodinu minimálně.

Smartwings nekoupil ČSA z nostalgie, šlo jen o kšeft a podařilo se jim z toho dostat asi co šlo. Proto nechápu teď ty tanečky kolem názvu ČSA a reorganizace ve Smartwings grupě .. ale nejsem z leteckého prostředí, jsem jen fanoušek, tak mi možná něco uteklo.

Bylo by zajímavé udělat delší rozhovory na toto téma se zúčastněnými, jen mám obavy, že protistrana Smartwings a Luftjarda nebudou mít zájem.

petrp (...24.60...)
28.10.2024 06:46

Pepa:...mluvíš mi z duše a A220 jsou také částečně financovány z roky starých záloh, které ČSA složily na další A-320/321 a jijak by propadly.Dále by mne zajímalo, jak je to s tou dvoumiliardovou covidovou státem garantovanou půjčkou.
A přesně jak říkáš, za kolik to koupil od státu, kolik z toho měl v emisních povolenkách a zálohách u Airbusu, neboli kolik to stát sálo.

Pepa - nepřihlášený host (...80.19...)
28.10.2024 06:18
Od investigativního pořadu bych čekal víc

Sorry, ale od investigativního pořadu bych čekal víc. Proč se nezajímali o poradenské smlouvy za Tvrdíka a v moderní době o důvody insolvence a cashflow mezi ČSA a SW.. Smartwings totiž CSA rozhodně nezachránil, ale udělal si z nich stamilionovou kasičku prodejem povolenek! A za kolik ten podíl koupil od státu? Smartwings byl hrobař CSA, ne zachránce. RIP..

kulica - nepřihlášený host (...81.83...)
27.10.2024 15:11

Tady je krátké zmapování od ČT24, nejzajímavější je část s rozhovorem s bývalým ředitelem Kůlou:
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/ekonomika/v-rijnu-zaniknou-ceske-aerolinie-reporteri-ct-zmapovali-jejich-vzestup-a-pad-352850

Celkem 9 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace