Nadeem Sultan, Senior Vice President of Freighters and Cargo Planning společnosti Emirates SkyCargo, dne 16. října uvedl, že se společnost v rámci strategie nákupu letadel rozhoduje mezi Boeingem 777-8F a Airbusem A350F. Konkrétní počet poptávaných letadel zatím není stanoven. Provozovatel vede jednání s výrobci o perspektivních dodávkách. Rozhodnutí má být oznámeno během několika týdnů.
Boeing minulý týden posunul termíny dodávek Boeingů 777-9 na rok 2026. Dodávky Airbusů se rovněž opožďují. Rozhodně se však zdá, že Airbus A350F má dobré šance být na trhu s výrazným předstihem proti 777-8F.
Emirates SkyCargo očekávají, že do roku 2030 ztrojnásobí svou flotilu nákladních letadel. Nyní provozují 11 letadel Boeing 777F a tři Boeingy 747F pronajaté i s posádkami od Aerotranscarg.
Kromě toho mají Emirates nevyřízené objednávky na deset Boeingů 777F a dalších deset má vzniknout konverzí z letadel 777-300ER pro přepravu cestujících. Konverze budou zajištěny společností Israel Aerospace Industries (IAI).
Není zaručeno, že Emirates zvolí právě 777-8F. Letecká společnost nyní v osobní dopravě investuje do A350-900 a perspektivně má zájem i o A350-1000, pokud se podaří vyjasnit některé otázky týkající se životnosti a spolehlivosti motorů.
Emirates mají celkem 65 objednávek na Airbusy A350-900, přičemž první by měl být s určitým zpožděním dodán již počátkem listopadu. První komerční let do Edinburghu se proto posunul na 16. prosince. (Foto: @airwaysmagazine, Airbus, @BoeingDACH)
Na druhou stranu, jejich rozhodnutí by mohlo pomoci tu firmu zachránit. Přeci jen, odbyt pro nějakých dvacet nákladních triplsedmiček není úplně k zahození.
Jako, že se rozhoduji mezi Airbusem a firmou, která možná za pár let bude jen historie…? To bude asi jen “formální rozhodování”.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
To je predsa len trochu prehnané tvrdenie, že bude históriou, pretože v letectve obzvlášť sú cykly. Boeing bol dlhé roky na vrchole, 747 napríklad, 737 NG, jasne drvili Airbus väčšinou a aj v Európe na domácom trhu Airbusu, mali prevahu 737.... Teraz sa úlohy vymenili, Boeing má krízu, ktorá je dôsledkom niekoľkoročného zanedbania, možno podcenenia, to objektívne neviem posúdiť, keďže reálne do vnútri firmy nevidíme, ale oni sa z toho dostanú a časom zase Airbus bude mať problémy... On ich má aj teraz a nemálo, ale Boeing ich má trošku väčšie, tak to mediálne prebija, ale ani Airbus to nemá jednoduché ani zďaleka...