Po rozlučkové ceremonii na základně Travis uskutečnil 26. září poslední letoun KC-10 Extender USAF (79-1948) přelet na „pohřebiště“ v Arizoně.
KC-10 vyniká komfortem a obrovskou kapacitou paliva. Během své více než 40leté služby letoun podpořil řadu důležitých misí, včetně podpory útoku na Libyi, účasti v operaci Pouštní bouře, bombardování Jugoslávie a války v Afghánistánu.
Armáda provozovala celkem 60 letadel KC-10, které objednala na základě zkušeností z války ve Vietnamu jako doplněk základní flotily tankovacích letadel KC-135 Stratotanker.
V Evropě provozovalo dva letouny KC-10 (KDC-10) letectvo Nizozemí. Letadla vznikla konverzí DC-10 společnosti Martinair. Poslední let (T-264) se uskutečnil 25. října 2021 (viz foto).
KC-10 využívají platformy DC-10-30CF. Celková kapacita paliva je 180 000 kg, takřka dvojnásobek kapacity KC-135. (Foto: 18th Air Force, The Aviationist, key.aero, planes.cz)
Přesně to by mě taky zajímalo.
Proč vlastně končí, když nový KC-46 má problémy a KC-135 jsou ještě starší a menší?
Skončila výroba náhradních dílů a motorů? Nebo únava materiálu a příliš drahá rekonstrukce?
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Také mě to přijde jako nesmysl, už jen kvůli kapacitě paliva a stáří v porovnání s KC-135.
V tom bude nějaký důležitý háček