Na 29. října je plánován poslední komerční let Boeingu 757-300 společnosti Icelandair. Posledním letem má být FI455 z Londýna (LHR) do Keflaviku (KEF).
Boeing 757-300 je mimořádným letadlem s vysokou kapacitou, dlouhým doletem a ve své době nízkými provozními náklady. Výroba letadel byla zastavena v roce 2004, a to ve snaze Boeingu pokrýt potřeby zákazníků řadou 737. To mělo přinést zjednodušení portfolia a úsporu nákladů. U leteckých společností bylo toto spolehlivé letadlo mimořádně oblíbené a řada společností čekala, zda Boeing přistoupí k vývoji a výrobě nástupce. Tím měl být Boeing NMA. Plány na vývoj a výrobu NMA však byly zrušeny po katastrofách letadel 737 MAX společností Lion Air a Ethiopian.
Icelandair kvůli spotřebě paliva a rostoucím nárokům na údržbu stárnoucích letadel poslední dobou lety 757-300 plánovaly v omezeném rozsahu.
Dva exempláře 757-300 poháněné motory Rolls-Royce RB211 mají průměrné stáří 23,6 let. TF-FIX nastoupil do služby u Icelandairu v březnu 2002. TF-ISX je u společnosti od března 2018. Předtím sloužil u izraelské Arkia. Letadla Icelandairu jsou uspořádána jako dvoutřídní s 22 sedačkami v obchodní třídě a 202 v turistické.
Nejbližší náhradou za letadla 757-200 a 757-300 je nadcházející Airbus A321XLR.
(Foto: @FinFlyguy, Icelandair, @Sr_JOF, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém