Alaska Air Group dokončila akvizici Hawaiian

  • 19.09.2024 12:15

Alaska Air Group dokončila akvizici Hawaiian Airlines. Provoz Alaska Air se rozšíří o transpacifické lety a flotilu Alaska Air Group rozšíří poprvé širokotrupá letadla.

Skupina se sídlem v Seattlu, která je mateřskou firmou Alaska Airlines, uvedla 18. září, že zaplatila 1,9 miliardy dolarů v akciové akvizici honolulské Hawaiian Airlines.

Ministerstvo dopravy schválilo transakci 17. září, Na rozdíl od akvizice JetBlue Airways a Spirit Airlines ministerstvo tentokrát nepodalo žalobu na zastavení dohody.

Alaska Airlines a Hawaiian Airlines budou zatím fungovat pod stávajícími odvděčeními provozovatele a značkami.  

„Alaska Airlines a Hawaiian Airlines podají u FAA žádost o společné osvědčení leteckého provozovatele, které oběma společnostem umožní fungovat jako jeden dopravce s integrovaným systémem pro služby cestujícím,“ uvádí Alaska Air. „V mezidobí budou obě letecké společnosti nadále fungovat jako samostatní dopravci bez okamžitých změn v provozu. Zachovají si samostatné webové stránky, rezervační systémy a věrnostní program, a to až do pozdější fáze integračního procesu. Alaska Air uvedla, že značku Hawaiian Airlines zachová.

Společnosti oznámily, že generální ředitel Hawaiian Airlines Peter Ingram odstoupí po dokončení akvizice a jeho nástupcem se stane Joe Sprague, který povede Hawaiian Airlines během procesu sjednocení osvědčení. Sprague byl regionálním prezidentem společnosti Hawaiian pro Havaj a tichomořskou oblast.

Flotila společnosti Alaska Air Group nyní zahrnuje 240 letadel Boeing 737 provozovaných společností Alaska Airlines, dva letouny Boeing 787, 19 letounů Boeing 717, 18 Airbusů A321neo a 27 Airbusů A330 společnosti Hawaiian. Regionální letecká divize Horizon Air provozuje 44 letadel Embraer 175.

Kombinovaná společnost zaměstnává 33 000 lidí, provozuje přibližně 1 500 letů denně a obsluhuje 141 destinací, z toho 29 mimo USA. (Foto: Hawaiian, CNN, NYT, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



M_V (...80.127...)
20.09.2024 10:25
Životnost

Zrovna DC-9 (a následovníci vč. B 717) patří z pohledu únavové životnosti trupu mezi největší držáky, což se u přískoků mezi havajskými ostrovy může hodit. Vzpomeňte na let Aloha Airlines 243, kde B 737-200 přistál jako kabriolet.

Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
20.09.2024 07:25
Boeingy 717?

Provozovat 20 let staré B717 nevypadá moc hezké, na druhou stranu jich Delta provozuje ještě 71 (převzaty od Air Tran Airways), což jí před 10 lety umožnilo vyřadit ještě starší DC-9. Aerolinky tak ušetří peníze na nové letadla, byť za cenu dražšího provozu starých letadel.
Zajímavost: jedna z posledních DC-9 je po úpravě používáná pro seskoky parašutistů!! Jediný dopravní jet na světě, ze kterého se dá skákat (Skydive Perris).

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace