Šéf Aeroflotu Sergej Alexandovskij oznámil, že skupina Aeroflot jedná s pojišťovnami o vypořádání vlastnictví zbývajících 133 letadel flotily, jejichž vlastnictví zatím nebylo vyřešeno. Zmíněná letadla nyní létají s duální registrací. Vypořádání je nutno projednat s leasingovými společnostmi a zajistit souhlas úřadů USA a EU. Jedná se tudíž o časově náročný proces. Prozatím skupina Aeroflot vypořádala vlastnictví 101 letounu.
Na vypořádání 133 letadel bude vyčleněno 350 miliard rublů (tj. asi 88 miliard korun). Kromě letadel vypořádání zahrnuje náhradní motory a některé další díly.
Je pravděpodobné, že nejprve se vlastnictví vyřeší u 36 letadel čínských leasingových společností. Vztahy s leasingovými společnostmi přátelských či neutrálních zemí, jako jsou Čína či Spojené emiráty komplikuje, že smlouvy jsou obvykle uzavírány s jejich entitami v Irsku.
Kromě Irska je řada letadel s dvojí registrací v bermudském registru. Koncem srpna 2024 bylo u skupiny Aeroflot v bermudském registru 23 Airbusů A320ceo, 19x A321ceo, 2x A350-900, A330-300, 10x Boeing 737-800, 4x Boeing 777-300ER Aeroflotu, 10x Boeing 737-800 Pobědy a Boeing 737-800 společnosti Rossiya.
V irském registru má Aeroflot, resp. Rossiya 9 Boeingů 747-400 a 10x Boeing 777-300ER.
Vyřešení dvojí registrace umožní nasazení letadel na mezinárodních linkách, a to bez rizika, že by letadla byla na cizích letištích zadržena nebo konfiskována. Problém dvojí registrace se netýká SuperJetů, neboť ty vždy létaly s ruskou registrací.
Na základě rozhodnutí úřadů USA a EU západní leasingové společnosti jednostranně vypověděly leasingové smlouvy ruským společnostem v březnu 2022. Následně byla zahájena složitá jednání týkající se vyřešení registrace (a vlastnictví) těchto letadel.
Leasingové společnosti se kvůli sankcím dostaly do obtížné situace, kdy fakticky přišly o letadla, ale pojišťovny odmítly plnění s tím, že nebyla ani zničena ani ukradena. Leasingové společnosti odhadly hodnotu asi pěti set letadel zadržených v Rusku na 10 až 12 miliard dolarů.
Provozovatelé zase nemohli letouny nasadit na lety do řady zemí z obav, že budou konfiskována nebo zadržena.
Postupem času se vzájemné vztahy mezi leasingovými společnostmi a ruskými subjekty daří vypořádat. Devátý balíček sankcí EU celý proces zjednodušil a urychlil. (Foto: Euroactive, Reuters, planes.cz)
Ad Tvoje máma: Upřímně o to jde oběma stranám. Leasingovky ty letadla moc nechtěj neboť pro ně nemaj klienty, takže jsou rádi když za ně Rusové zaplatí. No, a Ruské aerolinky potřebují na něčem létat, tudíž je s pomocí státu vykoupí. Asi nejlepší řešení, obě strany jsou nakonec spokojený.
A slova jako krádež? Ono to bylo od počátku sporný. Rusko samozřejmě zcela neprávem zahájilo agresivní válku proti Ukrajině, ale letecká společnost nemůže být odpovědná za kroky státu, tím spíš když má na ně nulový vliv. No a leasingovka podle těch smluv neměla právo ty smlouvy vypovědět. Takže takhle se to akorát nějak narovnalo.
z textu vyplývá, že rusáci oznámili, že se pokusí legalizovat další menší část ukradeného majetku. Buď máš tedy IQ houpacího koně nebo špatný překladač, protože zatím nemají důvod k jásotu. Jak budou řešit třeba náhradní díly, netuší vůbec (zatím probíhá jen kanibalizace).
To vždycky ruZZákovi šlo, legalizovat nakradený věci.
Co vy na to? Konec Ruska se blíží? Chacháááá
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ad cyklista: Nemáte pravda. Náhradní díly se normálně dováží. Legální to neni, ale v praxi je dostupnost náhradních dílů prakticky stejná jako před válkou.