Na mezinárodním letišti v Atlantě (Hartsfield-Jackson) došlo při výměně k explozi pneumatiky letadla Boeing 757-232 (N683DA) společnosti Delta Air Lines, které přiletělo v neděli z Las Vegas. Při neštěstí zahynuli dva technici a jeden byl vážně zraněn. Příčina exploze není známa. (Foto: AP, @ScottWi92107364, planes.cz)
Dega: Jaký je postup při výměně pneumatik na letadle? Před demontáží se upustí, nová podhuštěná se namontuje a teprve pak se dofoukne dusíkem na těch 10-15 barů, nebo kolik se hustí letecké pneu?
Trochu blábol, nemyslíte? Po jaké době životnosti. Mění se dle daného limitu opotřebení, poškození a s životností to nemá nic společného. Dle dostupných informací si chlapci nevypustili tlak z pneu. Je ovšem otázkou, kdo opomenul.
Vymieňať pneumatiku po dobe životnosti - trochu neskoro...
Taky by se nic nestalo, kdybyste to napsal česky.
"Delta said the explosion occurred while wheel components were being disassembled for maintenance at a wheel and brake shop. The parts were not attached to a plane at the time, the airline said"
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Omluva za prodlení. Na letadlech se mění vždy kompletní sestava disku a pneu. Proto incident v dílně. Tlak dusíku v pneu lze použít pro pohon heveru, pokud je hever vybaven potřebným zařízením. Po demontáži z letadla je kolo odvezeno právě do dílny, kde se vymění pneu. Nové kolo bývá nahuštění už z dílen a tlak se jenom upravuje na správnou hodnotu. Tlak v kolech bývá okolo 200 PSI.