Společnost ČSA se stala členem aliance SkyTeam v dubnu 2001, tedy méně než jeden rok od založení aliance společnostmi Aeroméxico, Air France, Delta Air Lines a Korean Air. ČSA se staly pátým členem aliance.
Aliance SkyTeam nyní oficiálně potvrdila ukončení členství v organizaci od 26. října 2024, a to v důsledku změny operačního modelu dopravce.
„SkyTeam a jeho členové děkují Českým aeroliniím ČSA za více než 20 let partnerství a přejí našim přátelům a kolegům z ČSA vše nejlepší do budoucna. Vzhledem k současnému omezenému letovému řádu a síti Českých aerolinií bude mít toto ukončení pouze minimální dopad,“ oznámil SkyTeam. Organizace tak zdvořile naznačila, že členství ČSA ve stávající podobě je pro SkyTeam irelevantní.
Věrnostní program OK Plus bude „ukončen ve své současné podobě“ a využívání mil na bonusové letenky u ČSA a partnerů aliance SkyTeam nebude po 26. říjnu možné.
Aeromexico, Air France, Delta Air Lines a Korean Air založily alianci SkyTeam v New Yorku 22. června 2000. V září 2000 SkyTeam ustavil první alianci nákladních leteckých společností SkyTeam Cargo. V říjnu 2000 vyhlásil SkyTeam všechny lety alianční aerolinek jako nekuřácké. (Foto: SkyTeam, @bhxspotter33, planes.cz)
Dva členové představenstva Smartwings jako majoritní akcionáři ČSA, to je střet zájmů jako prase. Teď ještě zruší zbylé tradiční sloty OK a pak i logo. Není to tak zcela Covidem, začalo to už předtím ukradenými chartery a pokračovalo likvidací letuschopných strojů...
Nebyť Smartwings, tak ČSA tu nie sú definitívne už od roku 2020 minimálne... Pokus o záchranu bol, uvidíme ako dopadnú 220tky...
Škoda jedné z nejstarších aerolinek( a smutné, že létající cirkus SmrtWings se rozrůstá.
To co započal Luft-Jarda s Lašákem, definitivně dokončují Šimáně s Vikem. Smutné
petrp - firma asi zustane, jenom holt nebude delat leteckou dopravu.
Jo...zanik firmy.
Možná by se věci měly nazývat pravým jménem.
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
ČSA je škoda, ale všechno má svůj začátek i konec. Pro společnost profilující se jako národní dopravce země velikosti ČR není na evropském trhu, který potřebuje konsolidaci jako prase drbání, místo. A pro zákazníka je to dobře.
Podobné společnosti čeká podobný osud, pro úspěch na vnitrostátní scéně je potřeba mnohem větší trh, viz. např. LOT. Pro úspěch na mezinárodní scéně je potřeba rozsah a přirozené dopravní návaznosti, viz. např. Austrian. ČSA neměly ani jedno minimálně od rozpadu ČSFR. A neměly delší dobu ani podporu státu, jako má třeba AirBaltic. A taky je to dobře, protože vnitrostátní trh pro standardní aerolinku v ČR neexistuje.
Smartwings je úplně něco jiného, superlowcost orientovaný na chartery a zákazníka, který si let sám nevybírá. Tady nemá členství v žádné alianci smysl.