Podle Cirium je nyní Čína třetím největším dálkovým trhem na evropských linkách. S nabídkou 2,7 milionu sedaček na odletu zaostávají kapacity do/z Číny o -7 % proti úrovni roku 2019. Čína tak zaostává za rychlým tempem zotavení dálkových linek. Celkově jsou dnes dálkové linky v Evropě prakticky na úrovni roku 2019. Rozdíl je pouhých -0,8%.
Zatímco počet obsluhovaných zemí zůstává stejný jako v roce 2019, složení se však změnilo. Zatímco Norsko, Portugalsko a Ukrajina žádné přímé lety s Čínou nemají, přímé letecké spojení získalo Bělorusko, Srbsko a Lucembursko.
To co se však změnilo výrazně, jsou tržní podíly čínských a evropských dopravců. Čínští dopravci zvýšili své kapacity o 22 %, zatímco evropští snížili o -52 %. V důsledku toho drží nyní čínští dopravci na linkách mezi Čínou a Evropou 77 %, o 20 p.b. více než v roce 2019. Důvodem výrazného posílení tržního podílu čínských dopravců je výhoda kratších cest ruským vzdušným prostorem, který západní letecké společnosti nemohou využívat. Kratší cesty přináší úsporu času pro cestující, a tedy i nižší provozní náklady pro letecké společnosti.
(Foto: CNN, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Iste pracujú s inými "biznis modelmi" ako americké a európske aerolínky a niečo také si rámci svojich expanzií môžu dovoliť.