15. května 2004 v 17:45 přistál na pražském letišti Airbus A330-200 imatrikulace HL7538 mířící ze Soulu. Tím bylo otevřeno pravidelné spojení hlavních měst Česka a Jižní Koreje na křídlech Korean Air. Linka ve středu oslavila 20 let provozu. V období let 2013 až 2020 létaly na téže trase i České aerolinie. K provozu linky měly od korejského dopravce zapůjčený Airbus A330-300. Pandemie provoz Českých aerolinií na trase Praha – Soul přerušila definitivně, zato provoz Korean Air jen dočasně. Linku za dobu její existence využilo přes 1,5 milionu cestujících.
Linku v současnosti obsluhují Boeingy 787-9 korejského dopravce. Dreamlinery pojmou pouze 269 cestujících ve dvou cestovních třídách, ve srovnání s Boeingy 777-300ER, jež linku obsluhovaly v uplynulém letovém řádu. Počet nabízených sedadel se tedy snížil. Jde o překvapivou změnu typu, které jde proti zaběhnutým trendům korejského dopravce. Ten v minulosti naopak kapacitu na spoji Praha – Soul během letního letového řádu a obzvlášť v době letních prázdnin navyšoval (Boeingy 747-400 a B747-8), a s příchodem zimního letového řádu snižoval. V letním letovém řádu 2024 je linka v provozu 4x týdně (každé pondělí, středu, pátek a sobotu).
Připravil: Martin Bernict
Foto: planes.cz, Letiště Praha, Instagram
Luboš: pošramocená pověst, ale zatím to v pohodě lítá a pokud se něco po, přistane se. A380 by byla na této lince asi problém ekonomicky. Náklady na let jsou o dost vyšší a naplnit jí za odpovídající cenu by se možná povedlo tak na 25 letech za rok a do toho nikdo nepůjde. Neposílají jí už ani Emirates.
Je velmi smutné že na lince Praha - Soul není nasazena A 380 přitom v Praze terminál mají.Strojum Boeing bych úplně nevěřil především z bezpečnostních důvodů.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Korean Air mají pět kusů A380 a dva potřebují na linku do Los Angeles a dva na linku do New Yorku.