Austrian Airlines dne 31. května 2021 vyřadily ze služby poslední letoun De Havilland Dash 8-400 (OE-LGI). Společnost se s letounem rozloučila linkou OS 905/6 z Vídně do Innsbrucku a zpět. Tím zde zároveň skončila úspěšná 40letá éra letadel De Havilland Dash 8, kterou v roce 1980 odstartovaly Tyrolean.
Za posledních 20 let provozu přepravila turbovrtulová letadla ve službách Austrianu na 20 milionů cestujících, nalétala bez nehod 237 milionů kilometrů, což vzdáleností odpovídá 310 cestám na Měsíc a zpět. Přitom absolvovala na 520 000 bezpečných přistání.
Jak se nyní ukazuje, ukončení provozu turbopropů nebylo tak definitivní, jak se tehdy zdálo.
Austrian Airlines podepsaly smlouvy o pronájmu ACMI (letadlo s posádkami, pojištěním a údržbou) se švédskou společností Braathens Regional Airlines (BRA). BRA bude pro Austrian provozovat dva letouny ATR 72-600 pro 72 cestujících. Na linky budou nasazeny od 30. března.
ATR nahradí Embraery 195 na vybraných regionálních linkách, kde provoz tryskových letadel není efektivní. Návrat turbopropů k Austrian Airlines zahrnuje spoje z Vídně do Bělehradu, Boloně, Klagenfurtu, Košic, Lipska, Štýrského Hradce, Varšavy a Záhřebu.
Letadla ATR pak zcela nahradí Embraery na spojích do Klagenfurtu, Košic a Lipska. (Foto: aeroTelegraph, Austrian, BRA, Austrian Wings, planes.cz)1
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém